În urma primirii şi înregistrării în ultimele luni a unui număr de şase reclamaţii cu privire la calitatea operaţiunilor oferite de service-urile auto din mai multe localităţi ale judeţului, reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Gorj au purces la control.
Din cele şase reclamaţii ajunse la sediul instituţiei, în urma verificărilor aprofundate, comisarii Protecţiei Consumatorului au depistat că una dintre sesizări nu a fost întemeiată. Consumatorii reclamaseră calitatea proastă a reparaţiei, perioada nejustificat de mare a reţinerii automobilului în service, defecte apărute în termenul de garanţie al lucrărilor efectuate, încărcarea facturii prin calcul necorespunzător al manoperei raportat la timpul efectiv lucrat.
Astfel, s-a trecut la controale, fiind verificaţi 25 de operatori economici din municipiile Târgu-Jiu şi Motru, precum şi din oraşele Târgu-Cărbuneşti şi Rovinari. În urma acestor verificări, oamenii legii au încheiat 23 de procese verbale de constatare a contravenţiei în valoare totală de 27.000 de lei. “Am dispus şi oprirea de la comercializare a o sută de litri de ulei de motor în valoare de circa două mii nouă sute de lei pentru lipsa etichetării în limba română a elementelor de identificare a produsului”, a declarat Mihaela Răducan, comisar-şef al CJPC Gorj. Aceasta a adăugat că deficienţele pentru care s-au acordat sancţiuni la cele 23 de service-uri auto au fost: lipsa informaţiilor privind tipul serviciilor prestate şi tarifele corespunzătoare, completarea incorectă a bonurilor de comandă, lipsa termenelor de execuţie din acestea, precum şi neafişarea plachetei cu telefonul consumatorului.
Izabella Molnar