Reprezentanţii Direcţiei Comunitare Judeţeane de Evidenţă a Populaţiei Gorj aduc la cunoştinţă faptul că datorită apropierii referendumului naţional din 29 iulie 2012, pentru demiterea Preşedintelui Traian Băsescu, programul pentru eliberare a actelor de identitate şi stabilirea reşedinţei, se vor desfăşura în cadrul unui program prelungit cu publicul, din data de 23 până în data de 29 iulie.
Autorităţile judeţului roagă cetăţenii, să verifice termenul de valabilitate al actului de identitate cu cel puţin 15 zile înainte de expirarea termenului acestuia. Titularul sau reprezentantul legal al acestuia are obligaţia să solicite serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor, eliberarea unei noi cărţi de identitate.
Din data de 23 până în 27 iulie 2012, programul începe de la ora 08.00-18.00. Sâmbătă 28 iulie programul va începe de la 08.00- 16.00 iar duminică, 29 iulie programul va începe între orele 08.00- 22.00.
Documente necesare
Documente necesare eliberării unei noi cărţi de identitate sunt: actul de identitate deţinut (cu excepţia cazului de pierdere, furt sau distrugere), certificat de naştere al solicitantului (original şi copie) precum şi certificatele de naştere ale copiilor minori cu care locuieşte, certificatul de căsătorie, sau după caz, hotărârea de divorţ rămasă definitivă şi irevocabilă- original+copie, certificatul de deces al soţului, în cazul persoanelor văduve – original+copie, documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu(contract de vânzare- cumpărare, certificat de moştenitor, contract de închiriere, adeverinţă din Registrul Agricol).
În situaţia în care solicitantul actului de identitate nu este şi proprietar- coproprietar al spaţiului de locuit, este necesar acordul proprietarului pentru eliberarea actului de identitate la respectiva adresă. Contravaloarea cărţii de identitate este de 7 lei, respectiv 1 leu pentru cartea de identitate provizorie, iar taxa de timbru este de 4 lei. Acestea se achită la serviciile de impozite şi taxe locale ale oraşului din care face parte solicitantul. Şeful Serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor poate acorda scutire de la plata cheltuielilor de producere şi eliberare a actelor de identitate pentru persoanele care fac obiectul unor măsuri de ocrotire şi de protecţie socială sau nu realizează venituri, respectiv copiii orfani, abandonaţi şi persoanele aflate în unităţi de ocrotire şi protecţie socială, persoanele cu handicap, ori care beneficiază de ajutor social, în baza documentelor care atestă aceste situaţii.
Andrada Bărăitaru