Ziua mondială fără tutun, marcată online de Centrul Antidrog Gorj

615

Agenţia Naţională Antidrog (ANA) prin Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Gorj, s-a alăturat şi anul acesta Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), pentru marcarea Zilei Mondiale fără Tutun (31 mai), prin desfăşurarea, în mediul online, de activităţi de informare, sensibilizare şi conştientizare cu privire la pericolele consumului de tutun şi practicile comerciale ale companiilor de tutun.

În fiecare an, la data de 31 mai, Organizaţia Mondială a Sănătăţii, alături de parteneri, desfăşoară la nivel mondial ample campanii de informare, pentru a atrage atenția la nivel mondial asupra riscurilor consumului de tutun și asupra deceselor și bolilor care pot fi prevenite. Având ca temă ,,TobaccoExposed”, campania globală din acest an îşi propune să prevină consumul de tutun și nicotină, prin protejarea tinerilor de influența industriei tutunului și prin demontarea miturilor și expunerea tacticilor de manipulare utilizate de această industrie. Timp de zeci de ani, industria tutunului a folosit diverse tactici de marketing, pentru a atrage o nouă generație de consumatori de tutun, pornind de la designul ambalajelor produselor și până la campanii de marketing care au avut ca scop înlocuirea milioanelor de oameni care mor în fiecare an din cauza bolilor asociate consumului de tutun, cu noi consumatori – tinerii. Astfel, scopul campaniei OMS de anul acesta este să informeze tinerii cu privire la tehnicile folosite de industria tutunului pentru a încuraja dependența de tutun și de produse pe bază de nicotină, în rândul generației actuale și a celei viitoare. Un rol important în această campanie le revine influenceri-lor – persoane publice din diverse domenii, inclusiv din social media -, care pot proteja tinerii, prin implicarea lor în acţiunile de prevenire şi descurajare a consumului de tutun.
OMS face apel ca toți tinerii să se alăture acestei lupte, pentru a deveni o generație fără tutun!

Fumătorii, formă severă de COVID-19
În contextul actual al pandemiei provocate de COVID-19, studiile realizate arată că fumătorii prezintă un risc semnificativ mai mare de a contracta o formă severă a noului coronavirus.Produsele de tutun ucid mai bine de 8 milioane de oameni în fiecare an.Tacticile utilizate de industriile de tutun pentru a-și comercializa produsele în rândul copiilor și adolescenților includ: peste 15,000 de arome, dintre care cea mai mare parte sunt atractive pentru copii și adolescenți; influencerii din social media și marketing; evenimente și petreceri sponsorizate; burse școlare; design atractiv; plasare de produse în emisiunile de divertisment; mostre gratuite de produs; ţigaretele comercializate la bucată, care fac dependența mai accesibilă; comercializarea de produse la nivelul ochilor copiilor; plasarea de produse și publicitate în apropierea școlilor.Consumul de tutun este responsabil pentru 25% din numărul de decese cauzate de cancer de la nivel global. Consumul de nicotină și produse pe bază de tutun creşte semnificativ riscul apariţiei cancerului, bolilor cardiovasculare și pulmonare. Mai mult de 1 milion de oameni mor în fiecare an din cauza expunerii la fum de țigară (fumat pasiv). Copiii și adolescenții care utilizează țigarete electronice își dublează (cel puțin) șansele de a fuma țigări mai târziu în viață. Țigaretele electronice cresc riscul de a contacta afecțiuni cardiace și pulmonare.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here