Ultimele zile de înscriere la competiția pentru desemnarea școlilor-pilot-media

474

Liceele care doresc să devină școli-pilot-media mai au doar două zile la dispoziție pentru a-și transmite dosarele de candidatură către inspectoratul școlar județean. Lista unităților de învățământ care vor funcționa cu statut de școală-pilot-media va fi avizată în perioada 29 ianuarie – 2 februarie.

Reamintim că, dosarele de candidatură trebuie să cuprindă: scrisoare de intenție care să reflecte motivația unității de învățământ de a se implica în intervenția pilotată, punctele tari, oportunitățile și beneficiile pentru elevi, declarație asumată de conducerea unității de învățământ, de exprimare a disponibilității și a capacității de aplicare a intervenției pilotate (poate implica și acordul părinților, consiliului elevilor sau al altor actori din instituție) și declarație de angajament a minimum o treime (1/3) dintre profesorii de limba și literatura română și discipline conexe, eligibili pentru proiect, pentru participarea la activități în primul an de pilotare, urmând ca numărul acestora să crească pe durata de pilotare. Aceste dosare vor fi transmise pe adresa de email giurca_otilia@yahoo.com, până în data de 20.01.2021. Analiza candidaturilor va fi realizată în perioada 21-28 ianuarie 2021 la nivelul inspectoratelor școlare, urmând ca în perioada 29 ianuarie – 2 februarie 2020, în baza selecției, Ministerul Educației și Cercetării să avizeze lista unităților de învățământ care vor funcționa cu statut de școală-pilot-media. Vor fi selectate două unități de învățământ liceal/județ și 12 din municipiul București. Constituie avantaj la selecție participarea anterioară a unităților de învățământ sau a cadrelor didactice la programe de educație media și funcționarea unității de învățământ liceal ca unitate de învățământ pedagogic. Unitățile școlare selectate au obligația: să faciliteze participarea la programul de formare acreditat (60 de ore) a profesorilor de limba și literatura română și discipline conexe, conform cifrelor agreate cu inspectoratele școlare; să asigure condițiile pentru buna desfășurare a activităților de predare la clasă a elementelor de educație media ce derivă din programul de pilotare, prin adaptarea demersului didactic pentru fiecare an de studiu, pentru fiecare profesor participant; să faciliteze participarea profesorilor-mentori din program la activitățile observative la clasă, în contextul comunităților de învățare; să asigure aplicarea instrumentelor de evaluare și să comunice rezultatele evaluărilor, în scopul centralizării și evaluării impactului intervenției educaționale la nivel național.
ROXANA LUPU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here