Telefonul Copilului a sunat de 94 de ori, în 2015

235

Pe parcursul anului trecut, la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Gorj, s-au înregistrat 94 de sesizări prin Telefonul Copilului. Acestea făceau referire la 162 de copii, 121 fiind din mediul rural. În 2016, de la începutul anului până în prezent, opt sesizări s-au primit la Telefonul Copilului.

Compartimentul „Telefonul Copilului” 0253/983 din cadrul DGASPC Gorj este disponibil permanent, 24 de ore/zi, 7 zile pe săptămână, inclusiv în perioada sărbătorilor legale, iar taxarea este gratuită pentru clienţi. Telefonul Copilului primeşte semnalările cu privire la situaţiile de abuz, neglijare şi exploatare a copilului, asigură consilierea telefonică în aceste situaţii şi intervine prompt în cazurile urgente prin intermediul echipei mobile. Angajaţii acestui compartiment al DGASPC dezvoltă activităţi de informare şi promovare a serviciilor oferite în interesul superior al copiilor expuşi la abuz, neglijare şi exploatare; de asemenea, ei evaluează nevoile imediate ale clientului şi potenţialul de risc privind expunerea copilului la abuz, neglijare şi exploatare şi asigură clienţilor asistenţă şi consiliere pentru depăşirea situaţiilor de criză şi soluţionarea adecvată a cazurilor expuse sau semnalate de către aceştia. În urma fiecărui apel, angajaţii Compartimentului „Telefonul Copilului” semnalează de îndată cazurile sesizate compartimentului de specialitate din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj.

Peste 90 de sesizări
Anul trecut, Telefonul Copilului din cadrul DGASPC Gorj a sunat de 94 de ori. „Pe parcursul anului 2015 s-au preluat 94 de sesizări care au vizat 162 de copii, dintre care 121 au provenit din mediul rural. Din cele 94 de sesizări, 22 au fost referite la alte compartimente din cadrul DGASPC Gorj, compartimente abilitate să soluţioneze sesizările respective. În 2016, de la începutul anului până în prezent, opt sesizări s-au primit la Telefonul Copilului”, confirmă Dumitru Cotrună, director general al DGASPC Gorj.
Potrivit sursei citate, au fost sesizate situaţii de violenţă domestică, abuzuri fizice, abuzuri emoţionale, abuzuri de neglijare manifestate prin abandon sau neasigurarea unor condiţii de viaţă necesare pentru a nu fi periclitată dezvoltarea fizică, emoţională, sănătatea şi educaţia copiilor de către persoanele care se ocupă de îngrijirea lor.
De asemenea, Telefonul copilului (0253-983) a fost accesat şi de părinţii care au dorit să se informeze cu privire la aspectele legislative din domeniul protecţiei copilului, de exemplu drepturile legale pe care le au în privinţa menţinerii legăturii cu copiii după divorţ, procedurile legale pe care trebuie să le urmeze pentru încredinţarea copilului unei alte persoane din familie în situaţia părintelui care pleacă să muncească în străinătate, etc. În situaţiile în care s-au semnalat cazuri de violenţă domestică, Compartimentul Telefonul copilului 0253-893 din cadrul DGASPC Gorj a asigurat consilierea telefonică şi îndrumarea mamelor care sunt victime ale violenţei domestice.

Măsuri dispuse de DGASPC Gorj
În ceea ce priveşte măsurile care au fost luate de către Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj, reprezentanţii instituţiei menţionează: evaluarea şi consilierea psihosocială; monitorizarea în familie a copiilor; instituirea unor măsuri de protecţie: plasament la un asistent maternal profesionist, plasament în regim de urgenţă în centre de primire în regim de urgenţă, admiterea cuplului mama-copil în Centru de primire în regim de urgenţă a mamei şi copilului, victime ale violenţei domestice Târgu-Jiu.
Pentru toți copiii pentru care nu s-a impus o măsură de protecție specială, autoritățile locale, în colaborare cu DGASPC Gorj au întocmit planuri de servicii în vederea prevenirii instituționalizării și sprijinirea menținerii lor în familie, în funcție de nevoile identificate.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here