Şefii de gări din Gorj, afectaţi de destituirea directorului fostei Regionale CFR Craiova

681

Şefii de staţii CFR din judeţul Gorj sunt vizaţi, în perioada imediat următoare, de schimbarea lor din funcţii, asta deoarece cel care i-a instalat în posturile călduţe, în urmă cu trei ani de zile, a fost destituit, recent, de la cârma fostei Regionale CFR Craiova. Este vorba despre ing. Victor Frăsinoi, care a fost demis pe 6 august din funcţia de director al Centrului de Întreţinere şi Reparaţii CFR Craiova, urmare a numeroaselor dosare penale întocmite pe numele său, cireaşa de pe tort fiind însă urmărirea sa penală pentru o evaziune fiscală în valoare de 40 de miliarde de lei vechi.

Şefii de staţii CFR de la Musculeşti, Târgu-Cărbuneşti, Târgu-Jiu, Ecaterina Teodoroiu, Meri, plus cei de la gările din Bazinul Carbonifer, adică Amaradia şi Rogojelu, îşi numără zilele în funcţiile de conducere pe care le ocupă din 2009. De altfel, cei în cauză sunt conştienţi că schimbarea lui Victor Frăsinoi va atrage după sine şi demiterea lor, peste noapte din funcţii. Ei ştiu, de asemenea, că au percutat permanent la ordinele impuse de Frăsinoi, deşi erau conştienţi că acestea nu erau tocmai corecte. Un exemplu ar fi că în staţia CFR Târgu-Jiu, care este un nod feroviar cu trafic intens, în anul 2009, la instalarea lui Frăsinoi, acesta a restructurat un post de impiegat de mişcare de la gara municipală, în zilele de sâmbăta şi duminica impiegaţii de mişcare desfăşurându-şi activitate în condiţii grele de muncă, privind siguranţa feroviară. Asta, deşi fostul director Frăsinoi avea obligaţia legală să avizeze Inspectoratul Teritorial de Muncă Gorj în legătură cu această restructurare. A mai fost un caz similar la staţia CFR Filiaşi dar acolo nu s-a reuşit această restructurare, asta demonstrând şi obedienţa celor de la staţia Târgu-Jiu faţă de Frăsinoi.

Scaune, în pericol
Cei vizaţi de pierderea scaunelor, o dată cu punerea la cârma fostei Regionale CFR Craiova a unei noi conduceri, fiind vorba despre Gheorghe Ingineru Popa, considerat drept un bun profesionist, sunt următorii: Florin Bărbuţ, în prezent şef de staţie CFR la Musculeşti, Anghel Flitan, şef staţie CFR Târgu-Cărbuneşti, Daniel Pătru Martescu, şef staţie CFR Târgu-Jiu, Marian Ţărândă, şef staţie CFR Ecaterina, Sandu Stoenescu, şef staţie CFR Meri, Costin Odgon, şef staţie CFR Amaradia, Romeo Nanu Cziko, şef staţie CFR Rogojelu. Majoritatea celor vizaţi de schimbări sunt membri într-un nou sindicat realizat de Frăsinoi, tocmai pentru a-i proteja de aceste schimbări aşteptate, sindicatul fiind făcut în urmă cu 6 luni.

“Cale Liberă” la funcţii
Pentru a înţelege mai bine la “necesitatea” realizării acestui sindicat ne întoarcem la începutul anului 2012 când Frăsinoi găseşte o soluţie optimă pentru a rămâne important în sistem. Mai precis, Frăsinoi, convins că plângerile penale şi cercetarea sa pentru evaziune fiscală nu îl va scăpa de o potenţială trimitere în judecată, a pus bazele unui sindicat numit semnificativ “Cale Liberă”. În acest sindicat au intrat în timpul mandatului său de director la fosta Regională CFR tocmai salariaţii cu funcţii din conducere din CFR Craiova(adică subordonaţii săi), şefii de staţii şi marele coordonator revizorul de sector Siguranţa Circulaţiei, Barbu Silanovici. Acesta devine astfel şeful sindicatului realizat de Frăsinoi, prin alegeri nu tocmai corecte, spun angajaţii Regionalei CFR din Gorj, care exemplifică faptul că, în urmă cu două săptămâni, alegerile interne pentru stabilirea preşedintelui Sindicatului Cale Liberă s-au făcut prin trimiterea în judeţul nostru a unei urne mobile. Membrilor li s-a impus, spun aceiaşi salariaţi, să voteze dreapta, adică în locul în care era numele lui Silanovici. Astfel, din cei patru sau cinci care au vrut funcţia de preşedinte la noul sindicat, din “urna mobilă” a ieşit tocmai Silanovici, protectorul “administraţiei” mai puţin a salariaţilor de rând. Poate, din acest motiv, sindicatul nou înfiinţat şi-a permis recent să închirieze un spaţiu la parterul fostei Regionale Craiova pentru sediul acestuia. Pentru acest spaţiu se va plăti însă lunar, din cotizaţiile membrilor de sindicat, suma de 1700 de lei, timp de trei ani. Spaţiul obţinut la licitaţie are în jur de 35 de mp. Sindicatul “Cale Liberă” are cam 200 de membri, în jur de jumătate dintre ei fiind din judeţul Gorj.

Noua conducere, pusă să îndrepte situaţia impusă de Frăsinoi
Urmare a acestor nenumărate nereguli, dar şi a destituirii lui Frăsinoi, ajuns simplu inginer la Divizia Trafic în cadrul fostei Regionale CFR Craiova, noua conducere a Centrului de Reparaţii şi Întreţinere Craiova va avea serios de muncă. Ingineru Popa trebuie să clarifice neregulile din sistem, nemulţumirile numeroase ale salariaţilor şi cazurile de nepotism existente în rândul angajaţilor din câteva judeţe, asupra cărora vom reveni într-un număr viitor al cotidianului Gorjeanul.

Afacerile demontate
De asemenea, noua conducere trebuie să radă afacerile făcute de actualii şefi de staţii în perimetrul acestora, în Gorj presa semnalând de altfel câteva. Exemplificăm cazul din staţia “Ecaterina Teodoroiu”, unde şeful staţiei CFR Târgu-Jiu făcea afaceri cu o firmă privată, într-un spaţiu CFR.
Anamaria Stoica

Dosarul lui Frăsinoi, încă nefinalizat
În martie 2011 presa din Bănie relata că actuala şi fosta conducere a Regionalei CFR Craiova era urmărită penal pentru că a „jonglat“ cu banii salariaţilor printr-un cont de care au „uitat“ să anunţe Fiscul. Ancheta era astfel derulată de Secţia Regională de Poliţie Transporturi Craiova, la sesizarea Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Dolj. În acest dosar sunt, în continuare, anchetate trei persoane: Victor Frăsinoi, directorul general al Regionalei CFR Craiova, Dorel Ciucă, fostul director general al regionalei, şi Constantin Mihart, contabilul-şef al regionalei CFR craiovene. Ultimii doi au fost şi ei, de asemenea, destituiţi o dată cu Frăsinoi. Acuzaţiile vizează săvârşirea infracţiunii de evaziune fiscală, constând în reţinerea şi nevirarea la bugetul de stat a impozitului pe salariile angajaţilor. Faptele ar fi fost săvârşite în perioada 2008 – 2010, iar valoarea prejudiciului se ridică la circa patru milioane de lei. Potrivit sesizării penale întocmite de Fisc, fostul şi actualul director general al regionalei, împreună cu contabilul-şef al instituţiei, ar fi deschis în perioada menţionată un cont la o bancă din judeţul Olt, prin care ar fi derulat 90% din operaţiunile financiare ale regionalei (inclusiv plăţi către anumiţi beneficiari), cu scopul de a se sustrage popririi instituite de Finanţele Publice asupra conturilor oficiale ale Regionalei CFR Craiova.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here