Noi reguli pentru medicii de familie din centrele de permanenţă

140

Centre pemanentaÎncepând cu data de 1 iunie au intrat în vigoare noi reguli pentru desfăşurarea activităţii medicilor de familie în centrele de permanenţă. Prin noile reglementări sunt prevăzute măsuri care duc la suplimentarea veniturilor medicilor de familie şi a asistenţilor medicali care lucrează în aceste centre şi asigură asistenţă medicală permanentă.

 

În acelaşi timp, autorităţilor locale le revine datoria de a se implica în susţinerea acestor unităţi. La nivelul judeţului nostru funcţionează cinci centre de permanenţă şi există cereri pentru înfiinţarea altor cinci. „Avem centre de permanenţă în localităţile: Cătune, Mătăsari, Peştişani, Logreşti şi Samarineşti. Au mai depus cereri pentru înfiinţarea de centre de permanenţă şi autorităţile din alte localităţi: Prigoria, Căpreni, Godineşti, Tismana, Turburea. Deocamdată, încă nu se ştie dacă se vor înfiinţa; ele sunt în faza de proiect”, a explicat Elena Piţian, purtător de cuvânt al Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Gorj.

 

 

Mai mulţi bani pentru medici şi asistenţi

Odată cu intrarea în vigoare a noilor reglementări, adică începând cu 1 iunie, s-a dispus şi majorarea tarifelor pentru medicii de familie care efectuează gărzi în centrele de permanenţă. Decizia aparţine Ministerului Sănătăţii, care a decis că un medic de familie va primi un tarif orar de 12,8 lei/h indiferent de gradul profesional, faţă de 10 lei/h aşa cum era prevăzut în prezent, tarif din care medicul era obligat să plătească şi utilităţile centrului.În ceea ce-i priveşte pe asistenţii medicali, tariful acestora se va calcula în funcţie de salariul negociat indiferent dacă aceştia se află în contract cu casele de asigurări sau sunt angajaţi numai în serviciul de gardă, dar nu mai mic de 8 lei/h.Mai mult decât atât, în cazul centrelor de permanenţă care sunt organizate în cabinetele medicilor de familie, aceştia primesc, în plus, încă 6,4 lei/h.

Autorităţile locale, obligate să finanţeze centrele de permanenţă

Conform proiectului de act normativ, autorităţile locale vor fi obligate să se implice în finanţarea centrelor de permanenţă. Prin urmare, autorităţile locale vor avea obligaţia să asigure personalul auxiliar, respectiv: îngrijitoare, paznic, registrator medical, după caz, dacă pun la dispoziţie spaţiul, şi paza pentru cabinetele care participă la un centru de permanenţă, indiferent de forma de organizare a centrului de permanenţă. Tot autorităţile locale trebuie să asigure dotarea minimală necesară funcţionării centrelor de permanenţă, dacă pun la dispoziţie spaţiul pentru centrul de permanenţă. Ele au obligaţia să asigure şi utilităţile necesare funcţionării centrelor de permanenţă şi plata acestora, dacă pun la dispoziţie spaţiul pentru centrul de permanenţă. În localităţile unde sunt centre de permanenţă va fi asigurată asistenţă medicală de către medicii de familie gorjeni începând cu prima zi a săptămânii şi până vineri, între orele 15:00-08:00. Şi în zilele de sâmbătă şi duminică şi cu ocazia sărbătorilor legale, serviciul de permanenţă se va efectua în intervalul 08:00-08:00, a doua zi.

Minodora Sucea

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here