Mii de elevi din Gorj nu fac cursuri online. Nu au telefon sau tabletă!

1860

Circa 10% din elevii din Gorj nu au acces la tehnologie și nu pot participa la cursurile online. Ca număr, asta înseamnă că aproape 4.800 de școlari și preșcolari nu dispun de un telefon performant, o tabletă sau un calculator. Iar școlile rămân închise și după data de 15 mai, când încetează starea de urgență.

În Gorj sunt 50.370 de elevi, iar 9,5% dintre aceștia nu dispun de un echipament IT pentru a putea participa la lecțiile online desfășurate de profesori. Vorbim de 1.116 preșcolari și 3.666 de elevi, deci un total de 4.782 de copii care nu au posibilitatea să facă școală online pentru că nu au un telefon sau un calculator la îndemână.
Potrivit Inspectoratului Școlar Județean Gorj, în județ sunt puțin peste 9.000 de elevi care dispun de o conexiune de internet mobilă acasă, dar abonamentele nu dispun de date suficiente pentru lecțiile online.
Asta în timp ce în școlile din Gorj sunt disponibile 2.502 calculatoare, 619 laptopuri și 106 tablete.
Chiar dacă nu pot participa la lecțiile online, elevii nu vor fi sancționați. Premierul Ludovic Orban a declarat, miercuri, că Guvernul și Ministerul Educației caută soluții pentru a găsi resursele necesare pentru achiziționarea tabletelor pentru elevii care nu dețin mijloace pentru a participa la lecțiile online.

Se plâng că sunt discriminați
Elevii au anunțat însă că depun plângere la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării, „pentru a face dreptate sutelor de mii de elevi fără acces la internet, privați de Ministerul Educației de dreptul constituțional la învățătură”.
Elevii consideră că obligativitatea participării la orele online, ținând cont doar de elevii ce dețin un dispozitiv ce se poate conecta la internet, este o dovadă clară a interesului scăzut pe care autoritățile îl acordă problemelor din mediile dezavantajate în care se află sute de mii de elevi.
Școlile rămân închise și după data de 15 mai.
I.I.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here