În plin sezon al soldărilor, Gorjenii nu au bani nici de produse la preţ redus

280

reduceri hainePotrivit legii, vânzările de soldare pot fi realizate numai în decursul a două perioade pe an, stabilite de comerciant, în intervalele 15 ianuarie – 15 aprilie şi 1 august – 31 octombrie, pe o perioadă de maximum 45 de zile.

O bună parte dintre comercianţii din Gorj şi-au afişat deja preţurile la produsele din această categorie. Chiar şi aşa, gorjenii nu se grăbesc să cumpere mai nimic; cel puţin, aşa reiese din discuţiile cu vânzătorii din magazinele de haine şi încălţăminte.

Poate din cauza crizei economice, sau pentru că frigul a venit prea brusc, gorjenii nu dau buzna în magazinele unde sunt soldări la haine şi încălţăminte de vară. Sau poate ei au alte priorităţi în această perioadă, cum ar fi cumpărăturile pentru începerea noului an şcolar, pregătirea conservelor pentru iarnă şi aşa mai departe.

Motive sunt, bani nu

reduceriPerioada de soldare se încheie la 31 octombrie. Produse de vară încă mai sunt la vânzare, iar preţurile, în unele magazine, sunt mai mult decât atractive. Reducerile sunt stabilite de fiecare comerciant în parte; aşa se face că, în unele locuri găsiţi produse la jumătate de preţ, în altele chiar mai ieftine. Totuşi, nu se observă o creştere a vânzărilor, mai ales în comparaţie cu anii trecuţi.

“De regulă, la soldare vindeam tot! E adevărat că şi condiţiile meteo ne erau prielnice, pentru că era călduţ până toamna târziu şi automat clienţii îşi permiteau să mai cumpere un tricou, o bluziţă sau o rochiţă de vară, un pantalon trei sferturi etc. Acum, după cum observaţi, nu este nici mijlocul lui septembrie, iar oamenii deja poartă o geacă de piele sau un sacou. De asta nici nu e de mirare că nu se ating de produsele de vară. Plus că majoritatea celor care ne trec pragul acuză lipsă de bani”, ne-a declarat angajata unui magazin din centrul municipiului Târgu-Jiu.

Oferte promoţionale

lichidare stocPentru a-şi vinde marfa, cei care au afaceri în domeniul comerţului cu haine şi încălţăminte au conceput diverse promoţii. Spre exemplu, la o pereche de sandale sau saboţi cumpărată îţi poţi alege încă o pereche, pe care o vei primi gratuit; evident, trebuie să te orientezi la produse din aceeaşi gamă, şi nu la cele nou apărute.

De asemenea, la încălţăminte au apărut discount-urile de 80%, în anumite magazine, sau posibilitatea de a cumpăra, pe lângă o pereche luată la preţ întreg, încă una la jumătate de preţ. Mai mult, puteţi cumpăra încălţăminte şi pe bonuri de masă sau tichete cadou; până într-acolo se poate ajunge numai pentru a creşte vânzările.

În pofida acestor „super-oferte” s-a observat faptul că gorjenii întră în magazine, analizează produsele, preţurile, poate chiar şi probează mai multe modele şi, de cele mai multe ori, pleacă fără a cumpăra nimic.

Produsele noi, dezorientează clientul

Pe fondul apariţie produselor noi, pentru sezonul toamnă-iarnă, şi expunerii acestora la vânzare, dar şi din cauza bugetului restrâns, gorjenii se declară oarecum dezorientaţi.

Ei preferă să strângă bani şi să-şi ia ceva ce le este util în lunile următoare, decât să aloce o sumă mai mică pentru un produs pe care îl vor purta abia anul viitor.

“Mă uit la aceste cizme şi îmi dau seama că în preţul lor aş putea cumpăra patru perechi de sandale sau papuci de la soldare, dar ce să fac cu ele, să le port în 2011? Şi iarna asta ce port? O să mai aştept puţin şi tot la cizme o să mă opresc, pentru că n-am altă soluţie. Şi reducerile ne iau ochii, e adevărat, dar trebuie să gândim bine problema, mai ales pe criza asta”, ne mărturisea o târgujiancă aflată, ca şi noi, într-un tur al magazinelor.

Minodora Sucea

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here