Electrocasnicele şi contractele de telefonie, reclamate la Protecţia Consumatorilor

416

33 de gorjeni au ajuns luna trecută la Comisariatul Judeţean al Protecţiei Consumatorilor (CJPC) Gorj cu diverse petiţii care sesizau aspecte din activitatea operatorilor economici sau reclamau produse cu deficienţe ori servicii prestate necorespunzător.

În concordanţă cu atribuţii-le conferite de Ordonanţa Guvernului nr.21/1992 privind protecţia consumatorilor, comisarii CJPC Gorj au efectuat acţiuni de control în vederea cercetării aspectelor reclamate, respectiv de verificare a respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor în cadrul comercializării produselor şi prestării serviciilor.
„Exemplu de produse şi servicii reclamate de către consumatorii gorjeni pot fi: contracte de telefonie fixă/mobilă sau cablu TV, acumulatori auto, electrocasnice, servicii de alimentaţie publică, servicii instalaţii reţele utilităţi, tâmplărie PVC cu geam termoizolant, telefoane mobile, servicii de transport persoane, service-uri auto, autoturisme, servicii furnizare utilităţi, tablete, contracte de credit, produse electrice, servicii medicale. Aspectele reclamate au fost cu privire la anumite defecţiuni care au intervenit în cadrul termenului de garanţie, produsul livrat nu corespundea comenzii efectuate, neeliberarea documentelor aferente produselor, executarea cu întârziere a lucrărilor comandate, nerespectarea rezervărilor de călătorie/refuzul prestării serviciilor de transport persoane, operaţiuni de service auto realizate defectuos. De asemenea, consumatorii gorjeni au mai reclamat o facturare incorectă, comisioane abuzive în diverse contracte, perceperea de sume suplimentare contractului de credit, refuzul de înlocuire a unui produs ca urmare a imposibilităţii reparării ori refuzul rezilierii contractului, încheierea unui contract pentru furnizare servicii de telefonie fără acordul beneficiarului, precum şi nerespectarea clauzelor contractuale”, a declarat Mădălin Giurcău, comisar-şef adjunct în cadrul CJPC Gorj.

Se lucrează la 6 reclamaţii
Din cele 33 de reclamaţii înregistrate la instituţia judeţeană, au fost soluţionate un număr de 27, iar 6 dintre acestea fiind în curs de cercetare.
Ca urmare a cercetărilor, comisarii gorjeni de la Protecţia Consumatorilor au soluţionat 18 reclamaţii, fiind dispuse măsuri de restituire către consumatori a sumei totale de 7.068 lei, dar şi înlocuirea produselor constatate cu deficienţe, valoarea acestora ridicându-se la peste 6.400 de lei.
Totodată, 5 dintre reclamaţii s-au dovedit a fi neîntemeiate, una făcea deja obiectul unor acţiuni aflate pe fondul instanţelor judecătoreşti, iar 3 sesizări ale consumatorilor din Gorj au fost redirecţionate spre cercetare către alte instituţii cu atribuţii specifice.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here