De la începutul anului, Telefonul Copilului a sunat de 17 ori

600

De la 1 ianuarie 2014 până în prezent, la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Gorj, s-au înregistrat 17 sesizări prin Telefonul Copilului. Acestea făceau referire la 33 de copii, cele mai multe sesizări nefiind confirmate. Totuşi, au fost şi cazuri în care cele sesizate s-au dovedit a fi reale, specialiştii DGASPC intervenind şi acţionând în consecinţă.

În mai puţin de două luni de zile, Telefonul Copilului din cadrul DGASPC Gorj a sunat de 17 ori. Au fost sesizate nu mai puţin de 14 cazuri de neglijare, patru confirmându-se. „12 dintre copiii pentru care am  primit sesizări privind neglijarea au părinţii plecaţi în străinătate; din fericire, copiii sunt în regulă, însă părinţii lor au încălcat prevederile legale, neanunţând primăria de domiciliu că urmează să plece în străinătate şi îşi vor lăsa copiii în ţară”, confirmă Gheorghe Zisu, purtătorul de cuvânt al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj.
De asemenea, potrivit aceleiaşi surse, în aceeaşi perioadă au mai fost sesizate şi 2 cazuri de abuz fizic, unul fiind infirmat, altul aflându-se în lucru. Mai grav este că există şi un caz de abuz sexual, care s-a şi confirmat. „Am avut o sesizare de abuz sexual, care s-a confirmat. Este vorba despre o fetiţă de 7 ani, abuzul producându-se în afara familiei. Actualmente fetiţa este în familie şi este monitorizată de specialiştii noştri, atât ea, cât şi familia, beneficiind de consiliere şi sprijin pentru a depăşi trauma cauzată de acel eveniment neplăcut”, a menţionat Zisu.

Atribuţiile Telefonului Copilului
Compartimentul „Telefonul Copilului” din cadrul DGASPC Gorj este disponibil permanent, 24 de ore/zi, 7 zile pe săptămână, inclusiv în perioada sărbătorilor legale, iar taxarea este gratuită pentru clienţi. Telefonul Copilului primeşte semnalările cu privire la situaţiile de abuz, neglijare şi exploatare a copilului, asigură consilierea telefonică în aceste situaţii şi intervine prompt în cazurile urgente prin intermediul echipei mobile. Angajaţii acestui compartiment al DGASPC dezvoltă activităţi de informare şi promovare a serviciilor oferite în interesul superior al copiilor expuşi la abuz, neglijare şi exploatare; de asemenea, ei evaluează nevoile imediate ale clientului şi potenţialul de risc privind expunerea copilului la abuz, neglijare şi exploatare şi asigură clienţilor asistenţă şi consiliere pentru depăşirea situaţiilor de criză şi soluţionarea adecvată a cazurilor expuse sau semnalate de către aceştia. În urma fiecărui apel, angajaţii Compartimentului „Telefonul Copilului” semnalează de îndată cazurile sesizate compartimentului de specialitate din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj.

85 de sesizări în 2013
Situaţia statistică realizată de reprezentanţii DGASPC Gorj relevă faptul că în 2013, Telefonul Copilului a sunat de 85 de ori. Majoritatea sesizărilor au fost confirmate. „În anul 2013 la serviciul Telefonul Copilului din cadrul DGASPC Gorj au fost primite 85 de sesizări care vizau cazuri de abuz în diverse forme, asupra unor copii din care: 5 cazuri de abuz fizic; 1 caz de abuz emoţional; 2 cazuri de abuz sexual; 58 cazuri de neglijare; 1 caz de exploatare prin infracţiuni; 18 cazuri de altă natură. Din totalul de 85 de cazuri, 46 au fost confirmate, iar restul de 39 au fost infirmate şi de altă natură. Cazurile confirmate au fost 5 de abuz fizic, 1 de abuz emoţional şi 40 de neglijare”, a explicat Gheorghe Zisu, purtătorul de cuvânt al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here