Atenţionări din partea conducerii Protecţiei Consumatorilor Gorj privind vânzările de Black Friday

625

Conducerea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj a transmis o informare în care se regăsesc o serie de sfaturi şi reglementări legale privind comerţul diverselor produse în această perioadă, ca urmare a apropierii evenimentului Black Friday în România.

Potrivit lui Mădălin Giurcău, şeful CJPC Gorj, orice comerciant din judeţul nostru care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus. “Pentru cumpărăturile on-line avem următoarele recomandări: verificați stocul existent; verificați prețul afișat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu T.V.A.); verificați dacă prețul include și costul de livrare. Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informații, cum ar fi: datele de identificare; caracteristicile esențiale ale produsului; prețul cu toate taxele incluse; cheltuielile de livrare, dacă este cazul; modalitățile de plată și de livrare; perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului; durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs; existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului. Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare. Modul în care agentul economic răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozității vânzătorului. Consumatorul trebuie să știe că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunța contractul și are la dispoziție 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulțumit de el; nu trebuie să invoce vreun motiv. Este bine de știut că aceste drepturi se aplică doar comerțului la distanță și există o serie de produse care sunt exceptate de la dreptul de retragere, din care exemplificăm: programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare, ziare, periodice și reviste etc. În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului. Rambursarea se face folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării. Foarte important: consumatorul trebuie să citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului on-line, deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungește cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menționat în format expres despre existența dreptului de returnare a produselor”, se arată în comunicatul transmis de conducerea CJPC Gorj.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here