11.000 de apeluri false la 112, în ianuarie

323

În cursul lunii ianuarie, la nivelul judeţului Gorj, s-au înregistrat circa 16.800 de apeluri la 112. 65% dintre acestea, adică aproape 11.000, s-au dovedit însă a fi apeluri false.

Statistica pe luna ianuarie realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că, la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite 16.841 de apeluri din Gorj. 10.964 dintre acestea, adică 65,10%, au false, iar 5.877, adică 34,90%, reale. Cele mai multe apeluri au fost transferate către Ambulanţă – 3.056 (62,10%). Alte 1.028 de apeluri (20,89%) au fost transferate către Poliţie, 719 (14,61%) către ISU+SMURD, iar 118 (2,40%) către Jandarmi. Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă este constituit în scopul furnizării către cetăţeni a Serviciului de urgenţă 112 şi asigură preluarea apelurilor de urgenţă de la cetăţeni şi, după caz, transmiterea acestora către agenţiile specializate de intervenţie sau al prelucrării lor şi alertării directe a echipajelor de intervenţie în vederea asigurării unei reacţii imediate, uniforme şi unitare pentru soluţionarea urgenţelor. Pentru furnizarea Serviciului de urgenţă 112, SNUAU este compus din centrele unice pentru apeluri de urgenţă, dispeceratele de urgenţă şi dispeceratele integrate de urgenţă, organizate la nivel de reşedinţă de judeţ, la nivelul municipiului Bucureşti şi la nivelul municipiilor şi oraşelor sau acolo unde este necesar. Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 se apelează atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.
R.L.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here