Tot ce trebuie să știi despre anvelope

1923

Alegerea anvelopelor potrivite pentru autovehiculul tău este o decizie importantă, care este ușoară doar pentru experți. În cazul în care ești fie la prima mașină, fie la prima schimbare a anvelopelor mașinii pe care o conduci, trebuie să urmezi o serie de etape pentru a te asigura că decizia este cea corectă. Întrucât varietatea de modele de cauciucuri existentă pe piață este foarte mare, te-ai putea confrunta cu dificultăți destul de mari. Tocmai din acest motiv, este imperios necesar să urmezi instrucțiunile regăsite în cartea tehnică a mașinii. În același timp, va trebui să iei în considerare multe alte criterii, care te vor ajuta să păstrezi mașina în condiții optime în decursul tuturor anotimpurilor din an.

Cele mai importante caracteristici ale anvelopelor

Întrucât fiecare tip de anvelope a fost gândit în vederea soluționării unei nevoi anume, este imperios necesar ca și caracteristicile anvelopelor să fie cunoscute de fiecare proprietar de autoturism în parte, respectiv:

  • Existența și tipul precipitațiilor – în general, există două tipuri de anvelope care se diferențiază în funcție de anotimp. În timp ce cele de iarnă sunt special concepute pentru perioadele cu temperaturi scăzute și oferă, inevitabil, o aderență mai bună, cele de vară pun la dispoziție un nivel superior de siguranță și o rezistență mai mare în decursul perioadelor caniculare;
  • Stilul de condus preferat de șofer – în timp ce unii dintre noi preferă condusul sportiv și testează limitele mașinilor, alții preferă să abordeze un stil mai econom. Acest lucru influențează setul de anvelope pe care ar trebui să îl alegi;
  • Bugetul pus la dispoziție – în cazul în care dispui de un buget relativ redus, este recomandat să te orientezi către un set de anvelope cu indice de viteză mai redus.

Tipurile de anvelope existente

Fiecare set de anvelope a fost gândit cu un scop anume, în așa fel încât să poată face față tuturor elementelor cu care intră în contact. Tocmai din acest motiv, trebuie să faci diferența între acestea, știind că există:

  • Anvelope de iarnă – se impun de fiecare dată când temperatura scade sub 7 grade Celsius. De asemenea, se solicită să fie înlocuite cu cele de vară de îndată ce există șanse de ninsori. Mulțumită materialelor superioare din care sunt realizate, acestea dispun de proprietăți speciale și asigură o distanță de frânare mult mai mare;
  • Anvelope de vară – sunt utilizate din primul moment în care temperatura este sub 7 grade Celsius. În ceea ce privește folosirea acestora, se pot întreprinde atât pe drumuri umede, cât și pe cele uscate. De asemenea, generează un nivel de zgomot mult mai mic. Datorită materialelor folosite în realizarea acestora, este de așteptat să facă față cu brio inclusiv în momentele în care temperaturile depășesc 30 de grade Celsius;
  • Anvelope All Season – sunt, la bază, o combinație realizată între anvelopele de iarnă și cele de vară. De cele mai multe ori, anvelopele all season sunt folosite în ambele sezoane. Cu toate acestea, rezultatele obținute sunt bune, însă nu se ridică la standarde excepționale.

Cum reușești să citești marcajele de pe anvelope

Fiecare anvelopă pe care o achiziționezi are numeroase marcaje inscripționate care, în anumite situații, pot genera confuzie în rândul persoanelor necunoscătoare. Tocmai din acest motiv, este recomandat ca fiecare proprietar de mașină să le cunoască, întrucât sunt aceleași în toată Uniunea Europeană. Printre acestea, se numără:

  • Dimensiunea anvelopei – poate fi ușor de observat după marcajele de lățime, radial, înălțime și diametrul interior aferent anvelopei. Acestea sunt trecute sub forma 225/40R18, care se traduce astfel: lățimea 225 mm, înălțimea 40 (procent din lățime), R diametrul, 18 inch diametrul interior;
  • M+S – reprezintă marcajul care adeverește faptul că anvelopele pot fi utilizate în condiții de zăpadă sau de drum cu noroi. Inscripția se traduce prin mud and show. În același timp, anvelopele de iarnă omologate au și un fulg de zăpadă;
  • Tubeless / tubetype – reprezintă elementul distinctiv care atestă faptul că anvelopa este cu cameră sau fără;
  • XL – se traduce prin eXtra Load și determină nivelul de rezistență al anvelopei care, în cazul în care acest marcaj este prezent, semnifică faptul că se bucură de unul mai mare decât normal;
  • Eticheta energetică – este prezentă pe fiecare anvelopă încă din anul 2012 și prezintă atât clasa de aderență pe teren umed, cât și valoarea zgomotului exterior emanat la rulare. În ceea ce privește primul factor, acesta are o clasificare care începe de la A și se termină la F, unde A este cea mai mică distanță de frânare, iar F cea mai mare. Pe de altă parte, valoarea zgomotului emanat este menționat prin numărul de linii prezente, unde trei linii înseamnă foarte mult zgomot, iar o linie foarte puțin.

Cunoașterea tuturor acestor elemente te vor ajuta să faci cea mai bună decizie în materie de anvelope. De asemenea, în ceea ce privește eticheta energetică existentă pe fiecare anvelopă, este important de știut faptul că scara pleacă de la A și se termină la G, unde A este cel mai mic consum energetic, iar G cel mai mare.

Informații despre etichetarea anvelopelor preluate din Autodoc24.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here