Scrisoare deschisă

1842

În atenția Inspectorului-Șef al Inspectoratului Județean de Poliție Gorj, Primarului Municipiului Târgu-Jiu, Marcel Romanescu, Președintelui Curții de Conturi Gorj

Astă seară, poliția poate să îi prindă în flagrant pe autorii unui jaf din banii publici.
Mult trâmbițata piesă de teatru „Domnul Tudor”, promovată de impostori ca fiind o adevărată capodoperă, reprezintă de fapt o blasfemie la adresa marelui revoluționar. Revoltător! Tudor a mai fost ucis încă o dată de conducerea teatrului de amatori al cărei nume nu pot să îl asociez cu Elvira Godeanu. Dacă ar fi să descriu mizeria de spectacol într-un cuvânt, acesta nu ar putea fi decât babilonie. În majoritatea timpului se țipă nevrotic (probabil că regizorul este surd). Momentele care s-ar fi dorit a fi puncte culminante au fost furate din alte spectacole și aruncate de-a valma. Nu există o coerență epică în conflictul dramatic.
Unii dintre cei care joacă în aceasta piesă se comportă ca și când ar fi complet dezorientați, pe când alții par ținuți cu forța pe scenă. Fetița aceea care ar trebui să o joace pe logodnica lui Tudor pare împrumutată din filmul Suleyman. Registrul vocii ei de cântăreață de hore, sârbe și poate manele, cade pe linia melodică (rock), producând sunete asemănătoare cu cele ale trecerii hârtiei pe geam. Această mizerie de spectacol nu poate fi încadrată în niciun gen. Poate că autorul ei tocmai asta și-a propus: să inventeze o nouă specie. Cu toate acestea, merită felicitați Trupa Bucium și echipa de la Salvamont Gorj, având în vedere că singurele momente din piesă executate cu profesionalism aparțin acestor doua entități.
Bun! Delapidatorii banilor publici, în speță, directorul teatrului, Brehuță, prin goarna „populară” Ianis Gârbaciu, ne spun că regizorul este laureat a nu știu câtor premii. Însă după ce am văzut acest spectacol, mă îndoiesc că aceste premii au fost acordate pe merit. Dar, cine știe, or fi. Cert este că omul s-a specializat pe teatru radiofonic. Și atunci îl întreb pe acest Bre’Puță: „dacă mama ta ar trebui supusă unei intervenții pe cord, ai duce-o să o opereze cel mai mare ortoped din lume? căci, și unul și altul, sunt chirurgi, nu-i așa?”
Știu că mulțimea are nevoie de pâine și circ, însă pâinea ați furat-o voi, iar mulțimii i-ați livrat doar circul. Dacă ați mizat pe faptul că suntem un orășel de provincie, locuit numai de proști care se entuziasmează din snobism, vă înșelați. Schimbați dracului măcar secvența în care „sânii” Monicăi sunt smulși pentru a fi trecuți prin mașina de tocat carne,
Bre’Puță, cine a spus „oricine știe o prostie, dar numai deștepții înțeleg.”

De ce mă adresez Poliției?
Pentru că, fiind vorba de un furt din banii publici, gândesc că idealul oricărui anchetator este să prindă suspectul în timpul comiterii infracțiunii, or astă seară și mâine seară, începând cu orele 21.30, obiectul infracțiunii (recuzita) se afla pe Insulița de pe Jiu.

De ce mă adresez Curții de Conturi?
Pentru că este autoritatea care veghează la cheltuirea banului public. În ultimii ani, pentru jaful făcut la teatrul din Târgu-Jiu, mă gândesc că ar trebui totuși să răspundă cineva. Buzunarele prin care se drenează sunt înseși familia Brehuță și refugiatul Radu Bota.

De ce mă adresez Primarului Municipiului Târgu-Jiu?
Mai întâi, el merită felicitat pentru suma generoasă alocată Centenarului Tudor. Însă acum are obligația măcar morală să vadă ce s-a ales de acești bani. Sper că nu este atât de naiv încât să vizioneze acest spectacol prost și să spună că este bun. Sper. Teatrul Elvira Godeanu a fost o instituție aproape sacră. Acum s-a transformat într-o budă cu aere de cultură. Păcat de cei câțiva actori talentați care se află în slujba acestei instituții: Vlad și Mihai Rădulea, Vlad Fiu.
PS: Dovedesc acest furt, prin faptul că întreaga recuzită o pot realiza cu cel puțin 80% mai puțin, decât au cheltuit ei.
CREȚU COSTINEL

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here