Proprietarii maşinilor vechi le pot casa prin Programul Rabla

127

A doua sesiune a Programului Rabla 2012 pentru persoanele fizice a început de ieri. Pentru această sesiune a Programului, Administraţia Fondului pentru Mediu a prevăzut un buget de 57 milioane lei care permite scoaterea din uz a 15.000 de autoturisme mai vechi de 10 ani.

Cristina Merfu, purtătorul de cuvânt al Agenţiei de Protecţie a Mediului Gorj informează asupra faptului că pentru a doua sesiune a Programului Rabla, Administraţia Fondului pentru Mediu a prevăzut un buget de 57 de milioane de lei, care permite scoaterea din uz a 15.000 de autoturisme mai vechi de 10 ani. “Începând de miercuri are loc repartizarea către colectori a celor 15 mi de tichete, iar persoanele fizice care deţin maşini mai vechi de 10 ani se pot adresa firmelor de colectare, în vederea casării acestor autoturisme. Ca şi în 2010 şi 2011 cuantumul primei de casare este de 3.800 de lei fiind exprimaţi într-un tichet cu valoare nominală. De asemenea, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pot fi ultilizate cel mult 3 tichete valorice”, a precizat Cristina Merfu.

Peste 8000 de maşini noi, anul acesta
În ceea ce priveşte sesiunea pentru persoanele juridice, aceasta se află în derulare, fiind în etapa de depunere a dosarelor, în perioada 23 aprilie-31august 2012. Prin Programul Rabla au fost casate în 2012 un număr de 25.964 de autoturisme mai vechi de 10 ani. În cadrul primei sesiuni a programului au fost achiziţionate un număr de 8.006 de maşini, dintre care 3.661 de producţie autohtonă. Lista producătorilor, importatorilor de autoturisme şi distribuitorilor autorizaţi să participe în anul 2012 la Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, precum şi cea a operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz se găseşte pe site-ul AFM, www.afm.ro. în cadrul secţiunii „Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2012″.

Documente necesare
Documentele necesare pentru pesoane fizice pentru a intra în program şi care trebuie prezentate odată cu autovehiculul ce urmează a fi casat: actul care îi atestă identitatea, precum şi domiciliul sau reşedinţa în România, eliberat de către autorităţile române, în termen de valabilitate, în original şi copie; certificatul de înmatriculare a autovehiculului uzat, în original şi în copie legalizată; cartea de identitate a autovehiculului uzat, dacă aceasta există, în original şi în copie legalizată; actul doveditor eliberat de către serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent teritorial, în original, pentru cazul în care din certificatul de înmatriculare şi cartea de identitate a autovehiculului uzat, dacă aceasta există, nu rezultă anul fabricaţiei, anul primei înmatriculări în România şi/sau categoria autovehiculului uzat; certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, eliberat de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa proprietarul şi este înregistrat fiscal autovehiculul uzat, în original.
Andrada Bărăitaru

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here