O nouă rundă de selecţie a experţilor în managementul educaţional

299

Cadrele didactice care vor să acceadă la o funcţie de conducere în sistemul de învăţământ se pot înscrie la concursul de selecţie pentru constituirea corpului naţional de experţi în management educaţional, sesiunea 2013.

Începând cu acest an şcolar, funcţiile de inspector şcolar şi de director/director adjunct al unei unităţi de învăţământ pot fi ocupate numai de cadrele didactice care sunt înscrise în Registrul naţional al experţilor în management educaţional. O nouă sesiune a concursului de selecţie pentru constituirea corpului naţional de experţi în management educaţional a debutat ieri. Astfel, în conformitate cu calendarul stabilit de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN), în perioada 20-27 februarie 2013 se va desfăşura etapa completării formularului de selecţie online, disponibil la adresa http://cneme.edu.ro/inscriere/. Rezultatul procesului de selecţie online se comunică candidatului automat de către sistem odată cu trimiterea formularului de înregistrare. Dacă rezultatul este “respins”, atunci candidatul are posibilitatea să repete procesul de înregistrare de câte ori doreşte, în perioada prevăzută pentru înscrierea online. Dacă rezultatul este “admis”, candidatul este înscris în baza de date aferentă etapei de evaluare a portofoliilor de către inspectoratul şcolar. Lista candidaţilor admişi în această etapă se va publica în data de 27 februarie.

Dosarele dascălilor, evaluate luna viitoare
Următoarea etapă a acestui concurs se va desfăşura în perioada 28 februarie – 1 martie. În acest interval, candidaţii admişi în urma selecţiei online trebuie să îşi depună portofoliul cu documentele prevăzute în Metodologie la secretariatul Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Gorj. Printre documentele pe care vor trebui să le cuprindă dosarele de înscriere ale candidaţilor se numără o cerere de înscriere, curriculum vitae, redactat după modelul comun european, portofoliu personal, actul de titularizare în învăţământ, adeverinţă cu calificativele din ultimii 4 ani, în original, adeverinţe/certificate/diplome de acordare a gradelor didactice/titlului ştiinţific de doctor, copii legalizate la notariat sau la alte autorităţi învestite cu acest drept ale actelor de studii, diplomei/diplomei de licenţă şi ale certificatului/adeverinţei/diplomei de absolvire a unui program acreditat de formare în domeniul managementului educaţional, cu minimum 60 de credite transferabile, etc. În zilele de 4 şi 5 martie, inspectoratul şcolar va transmite Ministerului Educaţiei lista candidaţilor declaraţi admişi, care la data selecţiei ocupă o funcţie de conducere sau îndrumare şi control din cadrul ISJ, precum şi dosarele acestora. În perioada 6 – 14 martie are loc evaluarea portofoliilor candidaţilor de către comisiile constituite la nivelul inspectoratului şcolar, respectiv la nivelul MEN. Pe data de 15 martie, rezultatele selecţiei vor fi validate de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar şi vor fi afişate la sediul IŞJ Gorj, în ordinea descrescătoare a punctajelor. Eventualele contestaţii pot fi depuse în perioada 18 – 23 martie, urmând ca acestea să fie soluţionate până pe data de 26 martie. Ordinul de ministru privind înscrierea cadrelor didactice declarate promovate în Registrul naţional al experţilor în management educaţional urmează a fi emis pe data de 1 aprilie.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here