Gorjul, în topul apelurilor nejustificate la 112. Comenzi de taxi, livrări de mâncare sau sesizări privind pensiile

1038

– Număr record de apeluri inutile la numărul de urgență.

Peste 42% din apelurile la 112, în anul 2022, nu au constituit o urgență, transmite Serviciul de Telecomunicații Speciale. Mulți dintre apelanți solicitau livrări de mâncare sau comenzi la taxi. Județele în acest top sunt Gorj, Mureș și Covasna.

În anul 2022, operatorii STS au preluat 10.248.377 de apeluri. Urgențele au reprezentat 57,82% din numărul total al apelurilor recepționate. Diferența de 42,18% au fost non-urgente, adică solicitări de informații privind traficul rutier sau mersul trenurilor, comenzi de taxi și livrări de mâncare, sesizări privind pensiile sau diverse servicii de stat, precum și alte solicitări pentru care nu era necesară intervenția de urgență a echipajelor specializate.
Clasamentul referitor la aceste apeluri este condus de județul Gorj (64,86%), urmat de județul Mureș (58,03%) și județul Covasna (55,70%).
Cele mai multe dintre cazurile de urgență de competența serviciului 112, recepționate în cele 12 luni ale anului trecut au fost transferate către Ambulanță.
La nivel general, peste jumătate dintre apelurile la 112 au fost direcționate către Serviciul de Ambulanță. 23% dintre apeluri au fost direcționate către Poliție și 18% către pompieri.
Sunt multiple situațiile în care, pentru gestionarea unui caz, este necesară intervenția colaborată a mai multor agenții: Ambulanță, Pompieri, Poliție, Jandarmerie sau Salvamont.
Pe 11 februarie se sărbătorește Ziua Europeană a Numărului de Urgență 112, număr unic pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene.
I.I.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here