Evaluări-pilot, în trei unităţi de învăţământ din Gorj

349

Evaluari pilotUn eşantion de elevi din trei unităţi şcolare din Gorj vor susţine astăzi evaluarea-pilot la clasa a IV-a, modalitate prin care se va observa nivelul de pregătire al elevilor la sfârşitul ciclului primar. Rezultatele evaluării fiecărui test vor contribui la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor, pe competenţele fundamentale.

Potrivit calendarului aprobat de Ministerul Cercetării, Tineretului şi Sportului, în intervalul 9 – 23 mai se vor desfăşura evaluările-pilot la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. Primii care vor trece prin emoţiile acestor evaluări vor fi elevii de clasa a IV-a, aceştia urmând să susţină astăzi teste la limba română şi matematică. Potrivit metodologiei, cele două teste trebuie să permită rezolvarea subiectelor în maximum 80 de minute, câte 40 de minute pentru fiecare materie. După primele 40 de minute, elevii vor avea o pauză de 10 minute. Elevii vor fi aşezaţi în ordine alfabetică, tot în clasele în care învaţă în mod obişnuit, însă înainte de testare vor fi îndepărtate materialele didactice care i-ar putea influenţa. Fiecare copil va primi un test, la rezolvarea căruia nu va putea folosi decât cerneală sau pastă de culoare albastră. În cazul evaluării la matematică, pentru executarea desenelor vor folosi numai creion negru şi instrumente adecvate. La nivelul judeţului nostru, la evaluarea-pilot pentru clasa a IV-a participă elevii de la Şcoala Generală „Alexandru Ştefulescu” Târgu-Jiu, Grupul Şcolar Industrial Baia de Fier şi Şcoala Generală Nr. 1 Polovragi. Scopul acestei evaluări este acela de a furniza datele şi dovezile necesare pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar. Rezultatele vor fi incluse într-o bază de date la nivel de sistem, fără a se constitui într-un criteriu de ierarhizare pentru unităţile de învăţământ eşantionate, pentru colectivele la care s-a administrat testul sau, individual, pentru elevii participanţi. Rezultatele evaluării fiecărui test contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor, pe competenţele fundamentale.

Evaluarea la clasa a VI-a

Următorii care vor trece prin emoţiile acestor evaluări-pilot vor fi elevii de clasa a VI-a de la Şcoala Generală Cîlnic şi Şcoala Generală „Al. Ştefulescu” Târgu-Jiu. În data de 16 mai, aceştia vor susţine teste la limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe. Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea învăţării, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de învăţare şi preorientarea şcolară către un anumit tip de liceu.

Evaluarea elevilor de clasa a II-a

În perioada 22 – 23 mai, va fi rândul elevilor de clasa a II-a de la Şcoala Generală Padeş şi Şcoala Generală „Constantin Brâncuşi” din Târgu-Jiu să susţină teste. Acestea vor conţine două secţiuni ce vizează competenţele de scris-citit şi competenţe de matematică. Rezultatele obţinute la evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/ tutorilor legal instituiţi asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

R.L.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here