“Dezvăluirile” lui Nelu Iordache despre Ponta

272

Omul de afaceri Nelu Iordache, implicat în mai multe dosare penale și chiar condamnat pentru cum a derulat mai multe contracte cu statul în urmă cu mai mulți ani, îl acuză pe Victor Ponta că ar fi stat în spatele arestării sale. Deputatul de Gorj era prim-ministru în momentul în care, susține afaceristul, ar fi venit la el și i-ar fi transmis că îl va aresta peste câteva zile, Iordache susținând că prin încătușarea sa nu s-a dorit decât preluarea afacerilor pe care le patrona la acel moment. Într-o emisiune de la B1 TV, acesta a menționat că amenințările le-ar fi primit de față cu alți angajați ai săi, la câteva zile după discuția cu Ponta producându-se și încătușarea sa. “M-am deplasat către Bacău pentru a-l întâlni pe premierul României, şi, chiar pe pista aeroportului, în prezenţa angajaţilor mei de acolo şi a tuturor acelora care îl însoţeau pe Victor Ponta, acesta mi-a strigat suficient de tare, în aşa fel încât să fie auzit de toţi cei prezenţi că: “Vezi că în câteva zile te arestez! ”. Ceea ce s-a şi întâmplat, cu o precizie aproape matematică, în doar câteva zile de la această întâmplare, în care am fost ameninţat direct şi cu martori de către premierul României din acel moment că ”mă va aresta”, exact în data de 2 decembrie 2012, am fost arestat chiar din sediul grupului meu de companii. Sigur, tot acum, la nişte ani distanţă de arestarea mea dubioasă, aveam să aflu cu stupoare că domnul Ponta practica la scară largă ameninţarea cu arestarea, cu ”băgarea la dubă” şi cu confiscarea afacerilor, aşa cum a făcut cu mine, a procedat în acelaşi mod şi cu alţi importanţi oameni de afaceri şi chiar şi cu politicieni, colegi de-ai săi de partid, dar şi cu adversari”, a menționat Iordache. Victor Ponta crede că ieșirea la rampă a celui care era cu ani în urmă “Regele Asfaltului” are legătură cu modificările recente ale legilor justiției, care îl vor ajuta să scape mai ușor din anchetele în care a fost implicat. Pentru stiripesurse.ro, deputatul de Gorj a precizat că din cauza lui Iordache și a modului său de a face afaceri România a pierdut importante fonduri europene. “Firma Romstrade (a lui Iordache) a câștigat în 2011 licitația din fonduri europene pentru autostrada Arad – Nădlac. A semnat contractul și a luat un avans de cam 4 milioane de euro de la UE. A transferat toți banii prin alte firme ale lui. În 2012, când au venit subcontractorii să îi plătească pentru ce lucrau, nu le-a dat banii (că nu avea) și aceștia l-au reclamat. În urma controlului făcut de OLAF și de Autoritatea de Management de la Ministerul Transporturilor, s-a constatat în 2012 că a furat banii și s-a reziliat contractul. Din cauza lui a fost suspendat și tot Programul Operațional Transporturi pentru România cam 1 an de zile. A trebuit să reziliem și să facem altă licitație, am întârziat autostrada 2 ani și am dat de la Buget banii (că el a băgat Romstrade în insolvență). Nu mă încălzește cu nimic faptul că a luat el 6 ani de la Tribunal! Acum, în 2018, a prins și el curaj că scapă cu modificările la Codul Penal făcute de Dragnea și rămâne și cu milioanele furate!”, a reacționat Ponta. Firma Romstrade este cea care s-a ocupat de modernizarea șoselei Transalpina, procurorii acuzându-l pe Iordache, pe firma acestuia și pe mai mulți șefi din compania de Drumuri Naționale că ar fi încercat să manevreze documente pentru a acoperi lucrări neefectuate în cuantum de câteva milioane de euro. O primă instanță i-a găsit nevinovați pe cei zece inculpați din dosar, dar anchetele deschise în jurul Romstrade au dus la blocarea de ani de zile a investițiilor pe Transalpina. Lucrările de modernizare a șoselei au fost oprite, după ce firma lui Iordache a intrat în insolvență și, deocamdată, nimeni nu poate spune dacă proiectul gândit inițial pentru cea mai înaltă șosea din țară va fi finalizat vreodată. Chiar și în aceste condiții, Transalpina atrage constant mii de turiști și primește aprecieri pozitive de la fiecare vizitator care alege să traverseze Carpații Meridionali pe acest drum spectaculos.
Gelu Ionescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here