La început de lună, mai mulți furnizori de servicii medicale au întâmpinat dificultăți în utilizarea cardului național de sănătate. Conducerea Casei Județene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Gorj spune că furnizorii de servicii medicale au fost anunțați de eventualele erori ce pot apărea, însă președintele interimar Daniel Șurlea subliniază că nu sunt probleme majore.
Luni dimineața, mai mulți medici au întâmpinat probleme în privința utilizării cardurilor de sănătate ale pacienților. Aceștia din urmă au fost nemulțumiți de faptul că au fost nevoiți să aștepte pe la ușile cabinetelor. Astfel de nemulțumiri au fost sesizate și la presă, dar și la Casa de Asigurări de Sănătate.
Probleme anticipate
Conducerea Casei Județene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Gorj anunțase încă de săptămâna trecută că este posibil să apară probleme în privința utilizării cardului după 1 august. “Noi am informat furnizorii de servicii medicale că, având în vedere finalizarea perioadei de contractare, în cazul în care, începând cu data de 01.08.2016, în urma operației de autentificare card, se vor întoarce mesajele de tipul: «eroare -13 Terminal invalid (neînrolat)», aceștia sunt rugați să contacteze Casa de Asigurări de Sănătate, departament contractare, pentru a verifica dacă în SIUI contractul încheiat cu CAS este în starea «în derulare», iar ulterior va prelua noul fișier de personalizare pentru remedierea acestei erori, întrucât numărul contractului înregistrat în aplicația de raportare furnizor trebuie să fie identic cu cel înregistrat la Casa de Asigurări de Sănătate în SIUI”, a explicat Daniel Șurlea, președinte interimar al Casei Județene de Asigurări de Sănătate Gorj.
Începând cu data de 1 august au intrat în vigoare noile contracte ale furnizorilor de servicii medicale.
Minodora Sucea