Angajatorii gorjeni, nevoiţi să plătească inspectori pe Resurse Umane

215

sediu itm facuta de mineAgenţii economici din Gorj vor fi obligaţi să-şi formeze angajaţii care ţin evidenţa salariaţilor pentru a fi în regulă atunci când vor dori să ajungă la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) al judeţului.

Conform unui proiect de hotărâre publicat pe site-ul Ministerului Muncii, persoanele care operează în registrele generale de evidenţă a salariaţilor vor trebui să depună la ITM Gorj un dosar care să cuprindă, pe lângă actele vechi, acte doveditoare din care să rezulte calificarea de inspector de resurse umane şi cunoştinţe de operare PC. Astfel, statul îi va obliga pe salariaţii care ţin evidenţa patronilor să bage bani în buzunarele unor formatori licenţiaţi pentru calificări inspector resurse umane şi operare PC. Un curs de inspector costă aproximativ 600 de lei, iar un curs de operare circa 200 de lei. „Proiectul de lege este unul momentan orientativ pentru angajatorii din judeţul nostru. Ei trebuie să aibă în vedere că dacă proiectul trece, trebuie să aibă o persoană care să se ocupe de Registrul Electronic şi să fie specializată pe Resurse Umane spre a avea o relaţie cu ITM-ul. Noi am vorbit despre acest lucru cu patronii şi la dezbaterile privind noul Cod al Muncii”, a declarat purtătorul de cuvânt al ITM Gorj, Gheorghiţă Cusma.

Patronul, nevinovat de erori

În acest sens, pentru doar câteva modificări ale Hotărârii de Guvern nr. 161/2006 (REVISAL) patronii trebuie să cheltuiască cel puţin 800 de lei pentru calificarea celor care ţin evidenţa salariaţilor. Mai mult decât atât, dacă Hotărârea va fi modificată, patronul este absolvit de orice responsabilitate în cazul în care datele completate în contractul de muncă sunt eronate. Conform proiectului, vina cade pe umerii operatorului în registrul de evidenţă a salariaţilor. Totuşi, patronii gorjeni vor avea ceva de furcă pentru că sancţiunea respectivă va fi scrisă pe numele lor. Modificările pentru care personalul trebuie să aibă calificare de inspector ţin de completarea a câtorva date suplimentare în noul registru. „Viitorul inspector va introduce pe lângă CNP şi adresa de domiciliu, care poate varia oricând, precum şi seria şi numărul documentului de identitate, salariul brut, tipul de studii absolvite şi acte adiţionale privind modificări ale contractului de muncă. Patronii nu trebuie neapărat să angajeze noi persoane ci doar să le instruiască pe cele existente. Pentru neîndeplinirea la timp ori eronată a prevederilor legii, proiectul de modificare cuprinde şi sancţiuni care pleacă de la avertisment şi pot ajunge până la amendă contravenţională în valoare de 20.000 de lei”, a spus Gheorghiţă Cusma.

Izabella Molnar

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here