Amenzi de 27.000 de lei pentru 11 service-uri auto din judeţ

775

Nu mai puţin de 17 service-uri auto din judeţul Gorj au fost supuse verificărilor demarate de reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC). Pentru neregulile constatate, comisarii au aplicat 14 sancţiuni contravenţionale.

O campanie de verificare efectuată în rândul service-urilor auto la finele lunii aprilie de către comisarii CJPC Gorj, în parteneriat cu reprezentanţii Registrului Auto Român, au scos la iveală numeroase nereguli în rândul operatorilor economici controlaţi. Acţiunea a avut drept scop verificarea respectării prevederilor legale privind protecția consumatorilor la service-urile auto cu identificarea pieselor auto contrafăcute. În total au fost verificaţi 17 operatori economici, iar la 14 dintre aceştia au fost constatate abateri. “Neconformităţile au constat în neacordarea unei perioade de garanție pentru serviciile prestate, dar şi neafişarea preţurilor şi a tarifelor pentru operaţiunile efectuate. Aceste deficienţe ne-au făcut să aplicăm 14 sancţiuni, dintre care trei avertismente şi 11 amenzi în valoare totală de 27.000 de lei”, a declarat Mădălin Giurcău, comisar-şef adjunct al CJPC Gorj.

Siguranţa utilizatorilor, pe primul plan
În timpul verificărilor s-a urmărit: legalitatea funcţionării operatorului economic; modul în care operatorii economici respectă prevederile legale privind activitatea de service, astfel încât produsul să fie sigur și să nu pună în pericol viața sau sănătatea utilizatorilor; preţurile şi tarifele trebuie indicate în mod vizibil şi într-o formă neechivocă, uşor de citit; identificarea cazurilor de utilizare de piese auto contrafăcute; existenţa reclamaţiilor consumatorilor şi modul de soluţionare a acestora.
În ceea ce priveşte siguranţa utilizatorilor, operatorii economici trebuie să folosească, în cadrul serviciilor prestate, numai produse şi proceduri sigure şi, după caz, dacă actele normative în vigoare prevăd, acestea să fie testate şi/sau certificate, să presteze numai servicii care nu afectează viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor ori interesele economice ale acestora, să respecte condițiile prescrise sau declarate, precum și clauzele prevăzute în contracte; de asemenea, se interzice comercializarea de produse sau prestarea de servicii care, utilizate în condiţii normale, pot pune în pericol viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor; – în cadrul termenului de garanţie, prestatorii de servicii asigură toate operaţiunile necesare remedierii deficienţelor constatate la serviciile prestate sau înlocuirii produselor utilizate în cadrul serviciilor respective; pentru activitatea de service auto conform OG 21/92(r2), art. 21, operatorii economici trebuie sa își asume o perioadă de garanție pentru serviciile prestate.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here