Transalpina, asaltată de turişti

415

Mii de iubitori ai muntelui aleg Transalpina, în această perioadă, pentru a-şi petrece câteva ore de relaxare într-un peisaj de vis. În week-end-uri numărul autoturismelor care tranzitează “Drumul Regelui” creşte simţitor. Starea drumului este foarte bună, iar traseul rămâne deschis până la 1 noiembrie.

Două luni de zile mai au la dispoziţie turiştii pentru a tranzita Transalpina. Traseul este absolut super, peisajele naturale întâlnite pe acesta fiind de vis. Tocmai de aceea, mai ales în week-end-uri, Transalpina este asaltată de turişti veniţi din întreaga ţară. Motive au suficiente, mai ales că “Drumul Regelui” – vechea denumire a Transalpinei – este şoseaua cea mai înaltă din România (DN 67 C). Aceasta urcă din Novaci (500 m), trece prin Rânca (1.579 m) şi atinge în Pasul Urdele altitudinea de 2.145 m, pentru a ajunge la Obârşia Lotrului (1.361 m) şi de acolo se continuă până la Sebeş. Deşi multă lume considera că Transfăgărăşanul este cel mai înalt drum din ţara noastră, adevărul este că Transalpina îl depăşeşte. Dacă primul ajunge la 2000 de metri, “Drumul Regelui”, atinge în Pasul Urdele altitudinea de 2.145 metri.

Transalpina, legătură între Oltenia şi Ardeal
Transalpina, drumul care face legătura între Oltenia şi Ardeal, se parcurge într-un timp relativ scurt, dacă luăm în calcul faptul că este vorba despre un traseu montan în mare parte. Astfel, dacă în 1935, la inaugurarea Transalpinei, Carol al II-lea şi suita sa au parcurs traseul Jina – Novaci în opt ore, în zilele noastre, datorită lucrărilor de reabilitare şi modernizare, Transalpina este parcursă pe traseul Sebeş – Şugag – Obârşia Lotrului – Rânca – Novaci într-un timp de aproximativ 3 – 4 ore. Iniţial, actuala Transalpina fost construită şi pietruită de germani în timpul Primului Război Mondial, din raţiuni militare, dar a fost foarte puţin folosită. În Perioada Interbelică a fost reconstruită şi dată în folosinţă în 1935, când a fost inaugurată chiar de regele Carol al II-lea, de aici şi denumirea de “Drumul Regelui”. După Cel de-al Doilea Război Mondial, când Transalpina a mai fost folosită şi reabilitată de germani, aceasta nu s-a mai modernizat sub nicio formă până în 2009, când au fost demarate lucrările de reabilitare a acesteia. La ora actuală, cine merge o dată pe Transalpina revine cu certitudine ori de câte ori are posibilitatea, fiind un traseu unic, uşor de parcurs şi cu frumuseţi naturale care te îndeamnă să le mai vezi şi cu alte ocazii.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here