Tofu – aliment aflat la mare căutare printre vegetarieni

310
tofuBrânza vegetală denumită tofu fie o iubeşti, fie o urăşti. Tofu a pornit spre recunoaşterea mondială din Asia, continent în care se află la ea acasă, unde este denumită “brânza Asiei”, graţie asemănării foarte mari cu brânza animală din Europa şi America.

Tofu este denumirea japoneză a acestui tip de brânză vegetală obţinut din laptele bătut de soia, în timp ce în China este cunoscută sub denumirea de doufu. Procesul de fabricaţie prin care laptele de soia devine tofu este identic cu cel prin care laptele de vacă, oaie sau capră devine brânză.
Proprietăţile de bază
Tofu este un aliment foarte nutritiv şi bogat în proteine. De exemplu, 100 de grame de tofu conţin 40% din necesarul zilnic de triptofan (aminoacid esenţial care produce serotonina, răspunzătoare pentru transmiterea perfectă a mesajelor de la creier spre diferite funcţii ale organismului) şi 30% din cel de mangan şi de iod. Alţi nutrienţi esenţiali prezenţi în tofu sunt proteinele, acizii graşi Omega 3, seleniul, cuprul, fosforul, calciul şi magneziul.
Beneficiile cardiovasculare aduse de soia sunt printre cele mai mari avantaje. Concret, consumul de tofu scade colesterolul, scade nivelul trigliceridelor şi poate chiar îmbunătăţi colesterolul bun.
Femeile au nevoie de consum ridicat de soia şi, implicit, de tofu, în perioada menopauzei, fiindcă acest aliment conţine fitoestrogeni, care asigură echilibrul nivelului de estrogen din organism. Adiţional, majoritatea tipurilor de brânză tofu sunt îmbogăţite şi cu calciu, ceea ce duce la întărirea sistemului osos al femeilor aflate în această perioadă a vieţii.
Fierul şi cuprul din tofu ajută la producerea hemoglobinei, care transportă oxigenul prin sânge. Acizii graşi Omega 3 nu se găsesc în cantităţi sporite doar în uleiul de peşte, ci şi în tofu. Aceştia au grijă ca sângele să nu se îngroaşe şi să transforme colesterolul “rău” în colesterol bun.
Seleniul reprezintă iar un nutrient important din tofu, acest element menţinând în stare bună sistemul antioxidant al organismului şi reparând DNA-ul. Practic, o dietă bogată în seleniu ajută decisiv la prevenirea cancerului ţi în lupta contra radicalilor liberi.
Cristina RĂSCOL

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here