Telefonul Vârstnicului înregistrează un număr record de solicitări în perioada pandemiei

894

Izolarea la domiciliu și distanțarea socială, impuse de criza coronavirusului, pun persoanele vârstnice în dificultatea de a-și procura bunuri de strictă necesitate, dar și de a interacționa cu alte persoane pentru păstrarea echilibrului psihic. În acest context, Telefonul Vârstnicului, singura linie telefonică națională, gratuită și confidențială dedicată seniorilor din România, a înregistrat un număr dublu de apeluri zilnice din partea persoanelor vârstnice și 384 de beneficiari noi. Telefonul Vârstnicului este un proiect social al Fundației Regală Margareta a României, inițiat în urmă cu patru ani, ca soluție la problema îmbătrânirii populației, vizând creșterea calității vieții persoanelor de peste 65 de ani.

În perioada 16 martie – 6 aprilie, numărul solicitărilor telefonice s-a dublat față de perioada anterioară, atingând în unele zile chiar 100 de interacțiuni cu persoane vârstnice. A crescut progresiv numărul apelanților noi, care solicită pentru prima dată sprijinul prin intermediul liniei telefonice speciale. Numărul total de apeluri primite în perioada menționată depășește 1.123 de interacțiuni, iar numărul de beneficiari noi a ajuns la 384 de persoane.

Mai mult de atât, pandemia de COVID-19 a modificat topul nevoilor exprimate de vârstnici, fiind puși în fața unor noi provocări pentru care caută soluții în cercul lor social sau, în cazul celor singuri, în comunitate. Cumpărături livrate acasă, sprijin material, servicii practice la domiciliu, informații utile, sprijin moral și consiliere psihologică sunt în topul motivelor pentru care seniorii au apelat în aceste zile la Telefonul Vârstnicului. Operatorii specializați în asistență socială și psihologii echipei au răspuns cu suflet și le-au oferit soluții și îndrumare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here