Școlile din Gorj, vizitate de inspectorii școlari

1476

În vederea monitorizării pregătirii unităților de învățământ preuniversitar din județul Gorj pentru deschiderea în bune condiții a anului școlar 2020 – 2021 și respectarea normelor de igienă privind unitățile pentru ocrotirea, educarea și instruirea copiilor și tinerilor, Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Gorj a realizat, prin inspectorii de zonă, vizite la unitățile școlare și a transmis documente în toate unitățile de învățământ, prin care s-au solicitat informații referitoare la stadiul execuției lucrărilor de igienizare și reparații ale clădirilor și situația obținerii autorizațiilor sanitare de funcționare pentru spațiile de învățământ, procurarea materialelor dezinfectante și a echipamentelor IT, cât și problemele concrete ale acestora.

Conform unui comunicat de presă emis de IȘJ Gorj, pe parcursul acestor vizite au fost verificate stadiul execuției lucrărilor de igienizare și reparații la unitățile școlare din județ, asigurarea personalului didactic calificat pentru anul școlar 2020-2021 și situația obținerii autorizației sanitare de funcționare a unităților școlare.De asemenea, au mai fost verificate: abordarea fiecărei unități de învățământ cu privire la modul în care va începe noul an școlar 2020-2021 ținând cont de actuala situație epidemiologică, modul în care este asigurat schimbul de bune practici între școli și comunități, cu privire la soluțiile adoptate în funcție de context, colectarea unor date absolut necesare pentru documentarea și fundamentarea deciziilor și planurilor noi de acțiune înainte de reînceperea anului școlar, cu privire la copii/elevi (identificarea copiilor vulnerabili; identificarea principalelor nevoi de sprijin) și familiile acestora (acces la dispozitive și internet, competențe digitale, disponibilitatea de a însoți copilul în învățarea online), monitorizarea acordării de sprijin financiar suplimentar pentru pregătirea începerii anului școlar într-un context care promovează incluziunea, siguranța și sănătatea, cu oferirea unei educații de calitate (finanțare suplimentară din partea autorităților centrale și locale, organizațiilor neguvernamentale, comunității; reprioritizarea planurilor de cheltuieli) și alocarea de fonduri suficiente de către Consiliile Locale, direct corelate cu aspectele constatate de către DSP și recomandările propuse.
R.L.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here