Podurile de peste Dunăre ar putea fi închise din cauza stării tehnice dezastruoase

30
Podurile feroviare care leagă Capitala de Litoral riscă să fie închise, din 2011, dacă Ministerul Transporturilor nu alocă bani pentru reparaţii capitale. În prezent, trenurile de pe ruta Bucureşti-Constanţa circulă cu maximum 30 km pe oră din cauza restricţiilor de viteză impuse pe podurile care traversează Dunărea şi braţul Borcea.

Cele două poduri, finalizate înainte de 1989, sunt scadente la reparaţii capitale încă din 2004-2005. Dacă Ministerul Transporturilor nu va aloca, anul viitor, bani pentru reconsolidarea pilonilor şi schimbarea părţii metalice, care susţine calea ferată, trenurile nu vor circula pe cele două poduri, vara viitoare, cu mai mult de 5 km/h. În acest an, Ministerul Transporturilor a alocat ceva peste 1% din necesar pentru reparaţiile capitale ale infrastructurii feroviare.

În timp ce Ministerul Transporturilor a „tocat”, în acest an, peste un miliard de euro pentru drumurile naţionale, CFR Infrastructura a beneficiat numai de 3 milioane de euro, bani cu care nu s-a putut repara nici un kilometru de cale ferată.
„Starea podurilor care traversează Dunărea şi braţul Borcea se apropie de pragul critic. Cu toate că cele două poduri se află pe culoarul IV feroviar, unde viteza maximă a trenurilor trebuie să ajungă la circa 160 km pe oră, în prezent, garniturile traversează podurile cu maximum 30 km pe oră. Podurile aparţin căii ferate, reparaţia acestui pod înseamnă şi bani pentru sistemul feroviar. Ministerul Transporturilor a alocat bani pentru reparaţii şi întreţinere numai pentru partea rutieră a podului. Anul viitor, trenurile vor circula cu maximum 5 km pe oră. Dacă nici anul viitor nu se alocă fonduri, în 2011, partea feroviară care face legătura între Bucureşti şi Constanţa ar putea fi închisă traficului”, ne-au declarat surse avizate.
Cele două poduri ar fi trebuit să intre în reparaţii încă din perioada 2004-2005. „Este o stare de dereglare a circulaţiei feroviare. Trebuie reconstruiţi pilonii de susţinere a părţii feroviare şi mai trebuie executate lucrări de reparaţii la partea metalică care susţine şina de cale ferată. Anumite materiale pot ceda în orice moment pentru că a expirat termenul când cele două poduri trebuiau să intre în reparaţii capitale”, au spus sursele citate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here