Pe timpul lucrărilor de reabilitare – Activitatea Policlinicii continuă, în condiţii bune

299

POLICLINICA 2Lucrările de modernizare şi reabilitare a Ambulatoriului Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu au fost demarate de aproximativ o lună de zile. Termenul de finalizare este 18 luni. Conducerea unităţii spitaliceşti s-a ocupat de organizarea activităţii cabinetelor medicale din Policlinică şi promite că pacienţii nu vor avea de suferit din cauza lucrărilor efectuate.

Reabilitarea, modernizarea şi echiparea Ambulatoriului Spitalului Judeţean se realizează în baza unui proiect european, pe fonduri nerambursabile, depus şi câştigat de Consiliul Judeţean Gorj. Contractul de finanţare nerambursabilă a fost semnat în data de 23 februarie 2011. Consiliul Judeţean Gorj este beneficiarul proiectului, însă beneficiar, în fapt, este Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu, iar cei care se vor bucura cu adevărat de dotările şi modernizările Ambulatoriului vor fi bolnavii, dar şi personalul medical, care va avea condiţii excepţionale la locul de muncă.

Pacienţii sunt aşteptaţi la Policlinică

Reprezentanţii firmei care se ocupă de reabilitarea şi modernizarea Ambulatoriului Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu susţin că se va lucra pe segmente, astfel încât să nu fie stopată activitatea la cabinetele medicale. Vasile Stănculete, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă a promis că pacienţii nu vor fi afectaţi de lucrările derulate şi spune că activitatea cabinetelor a fost organizată exemplar. “Am reuşit să organizăm exemplar activitatea cabinetelor medicale pe segmentul unde se lucrează. De altfel, vreau să vă spun că deja se lucrează şi nu este nicio problemă. Pediatria s-a mutat sus. Pacienţii nu trebuie să-şi facă griji; se pot adresa medicilor noştri pe perioada desfăşurării lucrărilor, întrucât activitatea la cabinetele din Policlinică va continua în condiţii optime”, a explicat Vasile Stănculete. În plus, managerul Vasile Stănculete menţionează că a lucrat şi la îmbunătăţirea relaţiei medic-pacient. “Îmbunătăţirea relaţiei medic-pacient este grija noastră primordială; pacienţilor trebuie să le acordăm atenţia meritată. De aceea era nevoie să se lucreze puţin la capitolul comunicare”, a mărturisit Vasile Stănculete, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu.

Dotări cu echipamente de ultimă generaţie

Pe lângă reabilitarea propriu-zisă a clădirii, un aspect semnificativ în cadrul proiectului este reprezentat de dotarea cabinetelor medicale cu mobilier şi echipamente specifice infrastructurii serviciilor de sănătate. Dintre acestea, managerul de proiect a amintit: echo doppler vascular cu sondă pentru vase cerebrale, electromielograf, ecograf oftalmo, electroencefalograf, Doppler vascular periferic, ecocardiograf cu Doppler color, ecograf 3D, histeroscop 3D electrocardiograf, spirograf, etc. Totodată, potrivit specialiştilor implicaţi în realizarea acestui proiect, dotarea Ambulatoriului cu aparatură medicală performantă va duce la oferirea de noi servicii medicale în specialităţile existente, la creşterea adresabilităţii pacienţilor şi creşterea calităţii actului medical în cabinetele ambulatoriului, atât prin diagnostic mai precis şi mai rapid, cât şi prin diversificarea procedurilor de recuperare, reducerea timpului de recuperare şi reluarea activităţii de către pacienţi mai rapid. Valoarea totală a proiectului este de 19.454.812,64 lei, 85% din această sumă fiind valoarea eligibilă nerambursabilă, 13% valoare eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional şi 2% co-finanţarea eligibilă a beneficiarului, în speţă Consiliul Judeţean Gorj.

Minodora Sucea

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here