Patru eleve din Gorj, calificate la faza naţională a Olimpiadei „Universul cunoaşterii prin lectură”

473

Patru eleve din Glogova, Polovragi, Bâlteni şi Albeni vor reprezenta judeţul Gorj la etapa naţională a Olimpiadei „Universul cunoaşterii prin lectură”, ce se va desfăşura în perioada 30 mai – 1 iunie, în comuna Suceveni din judeţul Galaţi.

Olimpiada naţională „Universul cunoaşterii prin lectură” este destinată exclusiv elevilor din şcolile gimnaziale din mediul rural şi are ca obiectiv asigurarea egalităţii de şanse la nivelul activităţii de excelenţă, prin valorificarea competenţei de lectură ca premisă în sporirea orizontului cognitiv şi pentru dobândirea  succesului şcolar. De asemenea, competiţia îşi propune să valorifice, în spiritul principiului egalităţii de şanse, competenţa pedagogică şi ştiinţifică a profesorilor de limba şi literatura română şi de celelalte discipline din mediul rural, oferindu-le şansa de afirmare profesională, dezvoltând cooperarea cu scopul valorificării componentei de excelenţă în predare – învăţare – evaluare. La etapa judeţeană a acestei olimpiade, ce s-a desfăşurat în cursul acestei luni, au participat 100 de elevi gorjeni. Echipajul care va reprezenta Gorjul la etapa naţională va fi alcătuit din elevele: Manolescu Romina, de la Şcoala Gimnazială Glogova, Niţescu Andrada, de la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Polovragi, Chitu Alexandra, de la Liceul Tehnologic Bâlteni, şi Mitu Cristina, de la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Albeni. La etapa naţională, echipajele vor susţine două probe: prezentarea unui portofoliu şi o probă scrisă, cu durata de două ore. Portofoliul va fi realizat ca urmare a documentării privind oameni de seamă din zona geografică sau din judeţ care au contribuit la dezvoltarea orizontului cunoaşterii. Portofoliul poate prezenta una sau mai multe personalităţi locale, după modelul studiului monografic, adaptat la nivelul gimnaziului. Se va accentua asupra traseului şcolar al personalităţii prezentate, cu precizarea momentului care a favorizat afirmarea valorii în universul cunoaşterii. Elevii vor prezenta succint opera personalităţii/personalităţilor şi contribuţiile la dezvoltarea universului cunoaşterii la nivel naţional sau internaţional. Proba scrisă va consta în rezolvarea, în echipă, a unui subiect elaborat de membrii grupului de lucru, sub coordonarea inspectorului general din MEN, în preziua fiecărei etape a concursului. Scopul acestui tip mixt de evaluare este să asigure punerea în valoare a culturii generale a elevilor, a competenţelor de comunicare în limba română şi a competenţelor culturale şi de interrelaţionare, cu scopul creşterii calităţii universului cognitiv individual.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here