Noi centre de permanenţă, înfiinţate în Gorj

131

centre permanentaPatru noi centre de permanenţă vor fi înfiinţate în judeţul nostru în următoarea perioadă. Localităţile unde vor funcţiona noile centre sunt: Tismana, Prigoria, Săuleşti şi Turburea. Deocamdată nu mai sunt depuse alte dosare pentru solicitarea de noi centre de permanenţă.

La nivelul judeţului nostru funcţionează cinci centre de permanenţă, în localităţile Cătune, Mătăsari, Peştişani, Logreşti şi Samarineşti. În vederea înfiinţării unor astfel de centre, s-au mai depus cereri din partea autorităţilor locale din: Prigoria, Căpreni, Godineşti, Tismana, Turburea şi Săuleşti. Din motive întemeiate, Godineştiul s-a cuplat cu Tismana. La Căpreni există deja un centru de sănătate astfel că nu se mai justifică înfiinţarea unui centru de permanenţă. „Se vor înfiinţa patru noi centre de permanenţă, la Tismana, Prigoria, Săuleşti şi Turburea. S-au discutat condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească; la Săuleşti trebuie să mai depună câteva documente. Cum dovedesc că îndeplinesc toate condiţiile, cum le şi dăm drumul să funcţioneze”, a declarat Daniel Şurlea, director adjunct al Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Gorj.

Se aşteaptă noi solicitări

Marius Boeriu, directorul Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Gorj spune că „autorităţile locale sunt cele care depun solicitarea şi documentaţia pentru înfiinţarea centrelor de permanenţă. Ei trebuie să asigure paza, igienizarea, spaţiul şi aşa mai departe. Noi suntem deschişi şi primim în continuare solicitări, dar CJAS – ul este cel care aprobă înfiinţarea centrelor de permanenţă, fiind şi cel care le finanţează”. Totodată, Boeriu mai spune că au mai fost cazuri când medicii au venit şi au întrebat dacă se poate deschide un centru de permanenţă. „Noi le explicăm şi condiţiile necesare înfiinţării unui centru şi le spunem că, de principiu, se poate, dar documentaţia trebuie depusă de către autorităţile locale”, a declarat Marius Boeriu.

Implicare din partea autorităţilor locale

Reprezentanţii DSP şi CJAS au mai spus că autorităţilor locale le revine datoria de a se implica în susţinerea centrelor de sănătate. Acestea vor avea obligaţia să asigure personalul auxiliar, respectiv: îngrijitoare, paznic, registrator medical, după caz, dacă pun la dispoziţie spaţiul, şi paza pentru cabinetele care participă la un centru de permanenţă, indiferent de forma de organizare a centrului de permanenţă. Tot autorităţile locale trebuie să asigure dotarea minimală necesară funcţionării centrelor de permanenţă, dacă pun la dispoziţie spaţiul pentru centrul de permanenţă. Ele au obligaţia să asigure şi utilităţile necesare funcţionării centrelor de permanenţă şi plata acestora, dacă pun la dispoziţie spaţiul pentru centrul de permanenţă. În localităţile unde sunt centre de permanenţă va fi asigurată asistenţă medicală de către medicii de familie gorjeni începând cu prima zi a săptămânii şi până vineri, între orele 15:00-08:00. Şi în zilele de sâmbătă şi duminică şi cu ocazia sărbătorilor legale, serviciul de permanenţă se va efectua în intervalul 08:00-08:00, a doua zi.

Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here