Măsuri anti-COVID, la CE Oltenia! Minerii din Jilț, claie peste grămadă, într-un autobuz, la ieșirea din schimb! Contractul pentru servicii de transport, două milioane de euro!

1814

Revoltă printre minerii de la cele două exploatări de lignit din zona Jilț, sâmbătă dimineața, când, la ieșirea din schimbul 3, au fost nevoiți să se înghesuie într-un autobuz de mici dimensiuni, pentru a ajunge acasă. Oamenii au făcut scandal, în condițiile în care mai mulți salariați ai CE Oltenia, personal TESA, sau chiar șoferi de pe autobuzele cu care sunt transportați angajații, au fost confirmați cu COVID-19, de la vârful companiei sunt transmise mesaje publice privind măsurile adoptate în vederea prevenirii și limitării răspândirii noului coronavirus, iar în realitate lucrurile sunt complet diferite. Minerii spun că e bătaie de joc din partea firmei care a câștigat contractul de două milioane de euro cu CEO și aceasta nu e interesată decât de profit, nu și de sănătatea lor.

,,Felicitări domnule Director General, se vede cum țineți la angajați. Două cariere cu un singur autobuz și ăla de-al mic, claie peste grămadă, adică Jilt Sud și Jilț Nord, traseul de Târgu-Jiu!”, a fost mesajul postat de un miner, sâmbătă dimineața, la ieșirea din schimb, prin care atrăgea atenția conducerii CE Oltenia asupra condițiilor de transport.Peste 40 de mineri din cele două cariere de lignit din zona Jilț au fost înghesuiți într-un singur autobuz de mici dimensiuni, de la locul de muncă și până la Târgu-Jiu.Oamenii spun că vor refuza să mai urce în mijloacele de transport în astfel de condiții în care nu sunt respectate reguli elementare de prevenire și limitare a extinderii infecțiilor cu virusul SARS-CoV-2, mai ales că în cadrul companiei au fost câteva persoane infectate cu noul coronavirus.Nu de puține ori minerii s-au plâns de condițiile de transport oferite de firmele cu care compania are contract, iar cerințele solicitate acestora atunci când sunt organizate licitațiile li se par un lux. Potrivit documentației de atribuire a contractelor de transport ale minerilor, autobuzele trebuiau să fie dotate, între altele, cu instalații de încălzire, sonorizare și aer condiționat. ,,Nu discutăm acum de astfel de condiții, asta e deja lux. Vorbim de condiții minime de distanțare pentru a ne feri să ne îmbolnăvim de COVID. Ei ne pun claie peste grămadă într-un autobuz mic și spun că n-au avut altele mai mari. Păi când au câștigat licitația ce mijloace de transport au prezentat? Am vrut să nu ne urcăm toți îngrămădiți acolo, dar au zis că durează două-trei ore până pot să trimită altul. Vă dați seama că ieșeam din schimbul 3, iar după o noapte de muncă, voiam cu toții să ajungem acasă. Oricum, n-o să ne mai urcăm ca oile, de acum încolo. Să se urce cei care trebuie să monitorizeze contractele”, spun, revoltați, minerii.Transportul salariaților de la domiciliu la locul de muncă și retur este asigurat prin contractual colectiv de muncă, iar CEO contribuie consistent la cifra de afaceri a unor transportatori. De altfel, firmele sunt unele cunoscute, abonate de ani buni la bugetul companiei, numai că pun pe ultimul loc confortul minerilor și pe primul loc profitul.
Contractul pentru transportul minerilor din bazinul Jilț a fost atribuit în 28 februarie a.c., firmei Valcas SRL din Târgu-Jiu pentru 9.387.811 de lei și, deși, este interzisă subcontractarea, minerii spun că mijloacele de transport sunt inscripționate cu numele altei firme.
Claudiu Matei

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here