Criză de personal! – Angajaţii sistemului medical, chemaţi din concediu

317

picture 344Angajaţii din sistemul medical fac eforturi majore pentru a asigura servicii de calitate. În condiţiile în care aceştia şi-au mai pierdut şi o bună parte din salarii, ca urmare a aplicării măsurilor de austeritate, acum sunt nevoiţi să lucreze la foc continuu, din cauză că sunt prea puţini faţă de câţi ar fi nevoie pentru ca sistemul să funcţioneze la cote normale. Aşa se face că mulţi sunt chemaţi la serviciu chiar dacă se află în concediu sau au zile libere.

Problemele din sistemul medical sunt bine-cunoscute la nivelul întregii ţări. Judeţul nostru nu putea să facă excepţie. De aici şi nemulţumirile bolnavilor, care se plâng, ori de câte ori, au ocazia. Pe lângă toate lipsurile cu care se confruntă spitalele, mai există şi deficienţa de personal, care se face simţită şi la Gorj.

Spitalul Judeţean, pe minus la capitolul personal

La Spitalul Judeţean din Târgu-Jiu este o carenţă de peste o sută de persoane, fiind vorba despre medici, asistente, infirmiere şi personal auxiliar. “Avem o sub-normare. Ne-ar mai trebui 60 de asistente, 40 de infirmiere, 25 de medici şi personal auxiliar, pentru a îndeplini ştatul de funcţii. Dacă le-am calcula în funcţie de normare, ar însemna că avem un deficit de personal şi mai mare”, ne-a declarat Constantin Pălivan, purtătorul de cuvânt al Spitalului Judeţean Gorj. Ştatul de funcţii se calculează în funcţie de bugetul unităţii spitaliceşti. “Nu avem voie să depăşim 70% din buget cu salariile. Dacă am avea un buget mai mare, automat ne-am permite să stăm bine la capitolul personal medical şi auxiliar”, a completat Pălivan.

Deficit de personal şi la Ambulanţă

Aceeaşi problemă se regăseşte şi la Serviciul Judeţean de Ambulanţă (SJA) Gorj. Angajaţii SJA sunt adesea chemaţi din libere sau din concediu pentru a asigura urgenţele. “Noi suntem judeţul aflat la nivel minim ca normare. Se mai întâmplă să chemăm oameni din libere, atunci când suntem suprasolicitaţi. Mai mult, pot exista cazuri în care să fie chemaţi la serviciu angajaţii aflaţi în concediu de odihnă, dacă există cazuri de concedii medicale în rândul celorlalţi colegi”, a precizat Ana Duma, director SJA Gorj.

Fără soluţii, deocamdată

Pentru problemele legate de lipsa personalului din sistemul sanitar gorjean, deocamdată nu se întrevăd soluţii, din diverse motive, printre care, criza economică naţională, care a avut drept consecinţă şi blocarea angajărilor în întregul sistem de stat. Acest fapt a fost confirmat şi de Constantin Pălivan, directorul medical al Spitalului Judeţean Gorj: “Deocamdată nu se poate face nimic, pentru că sunt blocate angajările”.

Cel puţin până la sfârşitul acestui an, nici la Serviciul Judeţean de Ambulanţă (SJA) Gorj nu se va putea rezolva problema carenţei de personal. “Încercăm să rezistăm până la sfârşitul de an şi vom face faţă solicitărilor, indiferent de numărul angajaţilor. Vedem ce se mai întâmplă în 2011 şi, dacă este cazul, vom cere o deblocare măcar a unui număr de posturi”, a spus Ana Duma, director al SJA Gorj.

Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here