Asta da, drum vechi! DN66, recepție posibilă la un an de la începerea lucrărilor

345

Reprezentanții Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Târgu-Jiu anunță lunar, cel puțin de la începutul lui 2017, că ruta din Gorj, intrată în reabilitare cu un deceniu în urmă, va fi, în sfârșit, recepționată. Asta, deși constructorul mai are de realizat totuși două parcări pe DN66, iar comisiile Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) fac naveta periodic în Gorj pentru a verifica modul cum au fost realizate lucrările.

Drumul Național 66, pe tronsonul Rovinari-Târgu-Jiu-Bumbești Jiu a intrat în reabilitare cu aproape 10 ani în urmă. O firmă maghiară și-a bătut joc însă, pe bani, de lucrările de pe această rută, și asta pe bani publici, fără ca măcar o secundă constructorul în cauză să fie tras la răspundere pentru cele întâmplate. Anularea licitației a adus, în cele din urmă, un constructor serios în Gorj care s-a chinuit să îndrepte ceea ce ungurii de la Vegypszer au stricat. Lucrările sunt reluate, iar rezultate se văd, în scurt timp, nu se vede însă și recepția lucrărilor care întârzie, de la lună la lună, urmare a nenumăratelor comisii care verifică periodic stadiul lucrărilor la drum.

Spaniolii i-au bătut pe unguri
Ion Tudor, directorul Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Târgu-Jiu, încearcă însă de fiecare dată să lămurească presa că în cauză nu există vinovați și că recepția drumului se va face totuși “în curând”. Asta deoarece tehnic drumul ar sta bine, firma constructoare mai având de realizat doar două parcări pe acest tronson, la Iezureni și la Moi.
Tudor anunță astfel, la întrebările jurnaliștilor, de fiecare dată că recepția DN66, mult așteptată, este totuși în desfășurare, în cauză mai fiind doar acte de verificat, dar și situația din teren, care, din păcate, de fiecare dată întârzie finalul dorit.
“Am discutat cu primarul de la Rovinari căci mai trebuie amplasate câteva staţii etc. Mai avem de făcut două parcări la Moi şi Iezureni, dar se va termina recepţia în curând”, a făcut public, ieri, Ion Tudor.
Firma din Spania, care a câștigat lucrarea, cu trei ani în urmă, este așteptată să termine investiția, chiar dacă drumul trebuia realizat în 2009 și nu în 2017. Reamintim că, firma maghiară care a obținut milioane de euro pentru un procent mic din lucrare, a fost dată la o parte cu greu abia în 2013, la 4 ani distanță de termenul în care trebuia să recepționeze circulatul drum național din Gorj.
A.Stoica

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here