Asigurarea calităţii – paradigma şcolii moderne

331

IMG_0233Simpozionul organizat la sfârşitul lunii mai sub egida Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, a Inspectoratului Şcolar al judeţului Gorj, a Casei Corpului Didactic Gorj, a Centrului Cultural Francez din Timişoara şi a Şcolii Generale nr. 1 din Motru a avut o desfăşurare adecvată celei de a treia ediţii a acestei manifestări.

În cadrul simpozionului s-au produs 192 de referate, comunicări şi expozeuri de la şcoli din toată ţara, obiectivul simpozionului fiind analiza comparativă a diferitelor culturi organizaţionale şi a percepţiilor asociate conceptului de calitate a educaţiei; promovarea strategiei pentru asigurarea educaţiei de calitate; propuneri de îmbunătăţire a politicilor educaţionale; recâştigarea încrederii în şcoală şi în valenţele ei de integrare, promovare şi dezvoltare personală. Coordonatorii simpozionului, profesorii Iustin Paralescu – inspector IMG_0235general ISJ Gorj, Eduard Pârvulescu, Ermil Babiuc, Eugenia Pătru, toţi membrii ai conducerii Şcolii Generale nr. 1 Motru, i-au avut musafiri pe directorul Centrului Cultural Francez din Timişoara – profesorul Michel Soignet, pe primarul municipiului Motru – Dorin Hanu şi alţi oficiali, cadre didactice din şcolile motrene şi din localităţile judeţului Gorj. Michel Soignet a avut amabilitatea să răspundă unor interpelări în legătură cu situaţia şcolii româneşti în raport cu evoluţia şcolii franceze. Soignet a spus: „Există diferenţe de ordin pedagogic, şcoala românească fiind bazată pe educaţia informală iar şcoala franceză optând pentru pragmatismul educaţiei. În şcoala franceză elevul învaţă ceea ce are de făcut mai târziu în viaţă şi pentru aceasta profesorii conducători sunt schimbaţi anual, fiecare având obligaţia de a urmări un elev şi de a întocmi o fişă completă asupra calităţilor lui. Şcolile din Franţa au profesori specializaţi în susţinerea educaţiei individuale, punându-se accent pe personalitatea elevului şi creşterea nivelului său de cunoaştere. Elevii primesc răspunsuri la problemele pe care le ridică, motiv pentru care şcoala franceză este riguroasă în selecţia cadrelor.”

IMG_0241Manifestările simpozionului au fost în majoritatea timpului completate de programe artistice, inspirat conduse de institutori de calitate (Felicia Bejenaru a reuşit un bun spectacol cu elevii săi), lucru care l-a impresionat pe oaspetele francez. Conform dorinţelor lui Ermil Babiuc, profesorul care a pus şi pune foarte mult accent pe interrelaţia umană la nivel de pedagogi, acest gen de manifestări vor continua, el fiind unul dintre promotorii valorilor şcolii către societate şi integrarea lor în ecuaţia socială a viitorului.

Constantin Bunilă

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here