Amenzi pentru produsele de post

266

Controalele efectuate de comisarii de la Protecţia Consumatorilor Gorj, în perioada 12 – 19 martie, la comercianţii care vând produse de post s-au soldat cu amenzi în valoare de 18.000 de lei şi cu aplicarea a două avertismente. De asemenea, reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj au mai dispus şi oprirea definitivă de la comercializare a două kilograme de astfel de produse.

În perioada 12.03 – 19.03.2014, în conformitate cu Planul de control stabilit la nivelul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, comisarii CJPC Gorj au desfăşurat acţiuni de control privind modul de comercializare, etichetare, prezentare şi publicitate a produselor comercializate sub denumirea generică de produse de post. Controlul s-a desfăşurat în reţeaua comercială (distribuitori şi comercianţi) atât în mediul urban, cât şi în mediul rural. În perioada menţionată au fost controlaţi 13 operatori economici şi peste 136 de kilograme de produse. Controlul a urmărit verificarea, în mod direct, a parametrilor organoleptici (aspect, miros şi gust, prezenţa corpurilor străine în conţinut, a petelor de mucegai şi a semnelor de alterare etc.), starea ambalajelor (integritate, etanşeitate), încadrarea în cantitatea netă declarată, precum şi încadrarea în data durabilităţii minimale/data limită de consum declarată de producători. Au mai fost verificate respectarea prevederilor legale de etichetare conform HG 106/2002 privind etichetarea alimentelor, cu modificările ulterioare, prezenţa, în lista ingredientelor, a ingredientelor care sunt de origine animală, afişarea preţurilor (preţ de vânzare şi preţ pe unitate de măsură), dar şi respectarea normelor de transport, depozitare şi comercializare impuse de producători.

Abateri la 12 operatori economici
Pe parcursul acestor controale au fost constatate abateri la 12 dintre cei 13 operatori economici verificaţi, abateri sancţionate cu zece amenzi în valoare totală de 18.000 de lei şi cu două avertismente. Totodată, a fost dispusă oprirea definitivă de la comercializare a două kilograme de produse, în valoare de 18 lei. Printre abaterile constatate se numără: informare incompletă şi incorectă în legătura cu reducerile de preţ, neafişarea documentelor/autorizaţiilor de funcţionare (C.U.I.), lipsa traducerii în limba română a unor elemente de identificare şi nerespectarea prevederilor legale de etichetare, neîncadrarea în data durabilităţii minimale/data limită de consum declarată de producători şi lipsa preţurilor, respectiv existenţa acestora, dar nu în forma vizibilă şi lizibilă pentru consumatori.

Sfaturi pentru consumatori
Pentru a evita să achiziţioneze un produs neconform sau chiar nesigur, care le poate afecta sănătatea, consumatorii sunt sfătuiţi să acorde atenţie sporită informaţiilor despre produs, locului de comercializare şi condiţiilor în care este vândut produsul respectiv, să refuze produsele care prezintă un aspect necorespunzător, deteriorat, pătat, au culoare şi miros modificate, asupra cărora au îndoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare şi pe cele care prezintă data durabilităţii minimale modificată sau depăşită. Consumatorii mai sunt sfătuiţi să solicite şi să păstreze bonul de casă, pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doresc să reclame calitatea produsului achiziţionat, şi să nu cumpere produse din locuri neautorizate. Consumatorilor li se mai recomandă ca atunci când cumpără produse de post, să acorde o atenţie deosebită listei ingredientelor. În cazul în care lista respectivă conţine lapte praf, zer praf, pudră de ouă produsele nu fac parte din grupa produselor de post.
R.L.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here