Alertă de CORONAVIRUS în România! NATO URBAN recomandă operaţionalizarea unor CELULE DE CRIZĂ pentru MEDIUL DE AFACERI în parteneriat cu PRIMĂRIILE şi bazele MILITARE NATO

648

În urmă cu câteva zile, experţii NATO – Victor Aileni şi Dr. Mădălina Neacşu – afirmau, în exclusivitate, într-un interviu, în contextul declanşării pandemiei Coronavirus, că: ,,Riscurile de sănătate şi socio-economice asociate cu o pandemie de gripă, de nivelul coronavirusului din China, sunt semnificative, ceea ce necesită planuri de acţiune pentru gestionarea crizelor urbane pe toate palierele de autoritate şi la nivelul fiecărei intrastructuri critice urbane: utilităţi, energetic, comunicaţii, alimentaţie, sănătate, financiar, transporturi etc […] Indiscutabil, pandemiile sunt problemă de securitate naţională. Recomandăm autorităţilor administraţiilor publice locale să elaboreze planuri teritoriale potrivit viziunii NATO URBAN MEDICAL pentru prevenirea şi combaterea inclusiv a efectelor pandemiilor, care pot deveni oricând o ameninţare la adresa securităţii naţionale. Pregătirea pentru o pandemie globală este la fel de importantă ca și descurajarea nucleară și evitarea unei catastrofe climatice”.
Menţionăm că, potrivit presei naţionale, autorităţile sunt în alertă maximă în România! O femeie cu suspiciunea de coronavirus a fost transferată de urgență de la Suceava la Institutul Național de Boli Infecțioase ,,Prof. Dr. Matei Balș”. Este vorba despre o profesoară care s-a reîntors din China şi care prezintă simptomele bolii. Alte 13 persoane care au fost în ţara asiatică se află în carantină la domiciliu, în Galaţi. Şi trei persoane de naţionalitate chineză sunt ţinute sub observaţie de DSP Olt. În plus, părinţii elevilor unei clase primare din judeţul Mureş au transmis către Inspectoratul Şcolar o sesizare prin care anunţă faptul că mama unui elev ,,urmează să se întoarcă din China, regiunea Macao, acolo unde au fost depistate mai multe cazuri de îmbolnăviri cu noul coronavirus”.
În acest context, cei doi experţi în politici şi strategii de securitate NATO, au conceptualizat şi definit după modelul strategiilor de securitate americane şi potrivit viziunilor strategice NATO, cadrul metodologic al celulelor de criză care urmează să devina operaţionale atât la nivelul administraţiilor publice locale, respectiv la nivelul managementului de afaceri, fiecare dintre ele având o structură proprie, dar complementare prin capacitatea lor de răspuns în caz de urgenţă, având în vedere că obiectivul lor comun este asigurarea securităţii şi rezilienţei comunităţilor afectate de pandemie.
Cu privire la nevoia înfiinţării şi operaţionalizării unor celule de criză în cadrul managementului de afaceri, ca parte a unei strategii de interoperabilitate public/privat, se conturează o abordare intersectorială şi multidimensională:
,,În orice situaţie post-dezastru sau catastrofă severă, fie că vorbim de pandemie, atac terorist, atac nuclear, catastrofă seismică, inundaţii etc, rezultă un decalaj între resurse şi nevoi. În cazul unei pandemii severe (ex. Coronavirus), acest decalaj ar putea fi mult mai grav în contextul perturbărilor globale în lanț (crize economice, sociale, politice etc ) și datorită faptului că mediile guvernamentale/nonguvernamentale ar putea ajunge în criză şi în incapacitate de contracarare la nivel multisectorial/multdimensional.
În acest caz, mediul de afaceri joacă un rol esenţial, nu doar în protejarea sănătății și securității propriilor angajați, dar şi în ceea ce priveşte diminuarea impactului negativ asupra mediului economic și a securităţii sociale propriu-zise. Prin urmare, considerăm că, în contextul unei pandemii de nivelul CORONAVIRUS, devine util şi relevant informarea şi formarea comunităţilor de afaceri în gestionarea situaţiilor de urgenţă declanşate de un asemenea virus gripal şi, totodată, în vederea dezvoltării unor mecanisme de răspuns la crizelele adiacente, ca parte a unei strategii integrate în parteneriat public/privat. Prin urmare, nivelele la care ar trebui să acţioneze comunităţile de afaceri pentru gestionarea eficientă a unei crize pandemice sunt următoarele: crearea unui leadership de criză, definirea unor proceduri şi politici interne de securitate în caz de pandemie, dezvoltarea şi atragerea de resurse logistice suplimentare, implementarea unor strategii de comunicare alternative la nivel organizaţional şi, nu în ultimul rând, interconectarea la resurse externe”, a declarat Dr.Mădălina Neacşu – Expert NATO URBAN
În aceeaşi notă, experţii NATO recomandă înfiinţarea unor celule de criză şi la nivelul administraţiilor publice locale, însă cu menţiunea ca faţă de planificările şi strategiile deja existente, Primarul și celălalt personal aferent aparatului administrativ local (ex. Prefecţi, Preşedinţii de Consilii Judeţene etc) urmează să fuzioneze intersectorial cu liderii din mediul privat pentru gestionarea eficientă a catastrofei propriu-zise la nivel local, la care pentru prima dată s-ar putea alătura, din punct de vedere operaţional, şi efectivele militare NATO şi resursele militare afiliate parteneriatului strategic cu SUA:
,,Este foarte important ca liderii municipali (primarii, prefecţii, preşedinţii de consilii judeţene, reprezentaţi IPJ ) să analizeze planurile de răspuns la nivel local, judeţean, naţional în cazul decretării unei situaţii de pandemie severă, având în vedere că în calitate de reprezentant al comunităţii la nivel local/judeţean orice lider este responsabil de securitatea şi rezilienţa populaţiei şi menţinerea ei în siguranţă pe tot parcursul celor 6-12 săptămâni din fiecare val pandemic sever, cu menţiunea că ar putea exista 3 valuri, ceea ce implică decizii obiective şi ciclice şi, mai ales, focalizare pe diminuarea deceselor. De asmenea, reamintim cititorilor că nu este vorba de ,,dacă”, ci mai degrabă ,,când” NATO va fi implicat în operațiuni militare urbane din spectrul conflictelor: de la misiunile umanitare la cele de stabilitate și de război urban sau pandemii”, a declarat Victor Aileni-Expert NATO.
Plecând de la aceste declaraţii şi în contextul situaţiei de urgenţă din China revenim asupra dimensiunii medicale militare, mai ales că se configurează, potrivit experţilor, înfiinţarea de consorţii NATO URBAN MEDICAL care vor avea ca obiectiv inclusiv planuri de acţiune pentru gestionarea pandemiilor de la nivelul comunităţilor urbane, ca parte integrată a viitoarelor strategii NATO. Mai multe detalii despre strategia medicală integrată NATO URBAN MEDICAL regăsiţi la adresa de web: caravanaurbana.ro, sectiunea #YouAreNATO.
M.P.

N.B.
Victor Aileni, Expert NATO, ex-senator al României în Comisia Militară, actualmente coordonatorul departamentului de analiză și planificare strategică al firmei MabeInvest LLC SUA/România. În portofoliul său se regăsește consultanța acordată pentru baza militară de la Kogălniceanu (2007) și pentru construcția Scutului Antirachetă de la Deveselu.
Steluța Mădălina Neacșu, Expert NATO URBAN, Doctor în Informații și Securitate Națională și oferă expertiză în securitate și reziliența urbană, politici și strategii NATO/UE, NATO URBAN, analiză de intelligence, competitive intelligence, juridic-administrativ etc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here