Program decalat şi salariaţi „testaţi” cu termometrul, la DSVSA Gorj

1225

Direcţia Sanitară-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Gorj, la fel ca şi alte instituţii publice din judeţul nostru, a luat toate măsurile impuse de lege pe perioada stării de alertă.

Conducerea DSVSA Gorj a luat toate măsurile pentru ca angajaţii săi să lucreze în condiţii de siguranţă şi pe perioada stării de alertă de la nivel naţional. Astfel, în fiecare dimineaţă, zecilor de salariaţi li se ia temperatura, iar programul de lucru a fost decalat. „Fiecare salariat din cadrul instituţiei noastre poartă mască de protecţie atâta timp cât îşi desfăşoară activitatea. De asemenea, în fiecare dimineaţă le este măsurată temperatura. În acest sens, ne-am dotat cu două termometre. Totodată, am stabilit decalarea programului de lucru, astfel că unii salariaţi încep programul mai târziu decât colegii lor. Oricum nu sunt probleme în acest sens, deoarece în fiecare birou nu sunt mai mult de patru oameni”, a declarat Sorin Ştefănescu, directorul executiv al DSVSA Gorj.Instituțiile și autoritățile publice, precum și operatorii economici publici și privați, au obligația organizării activității, astfel încât munca să se desfășoare de la domiciliul angajaților, iar dacă activitatea desfășurată nu permite acest lucru, să ia măsuri pentru: asigurarea triajului epidemiologic constând în controlul temperaturii personalului propriu şi vizitatorilor, la punctele de control/acces în incinte; dezinfectarea obligatorie a mâinilor înaintea intrării în spațiile de lucru; respectarea regulilor privind desfășurarea activității în birourile cu spații comune (open space) și a regulilor privind funcționarea unităților de cazare în regim hotelier; decalarea programului de lucru, pentru entităţile cu un număr mai mare de 50 de salariați, astfel încât începerea, respectiv terminarea programului de lucru să se realizeze la intervale de minimum o oră, pe parcursul a minimum trei ore, în tranșe de minim 20% din personal.Instituțiile publice și operatorii economici care desfășoară activități comerciale/de lucru cu publicul ce implică accesul persoanelor în interiorul clădirilor vor adopta măsuri pentru organizarea activității, astfel: accesul trebuie să fie organizat astfel încât să fie asigurată o suprafață minimă de 4 mp pentru fiecare client/persoană și o distanță minimă de 2 m între oricare două persoane apropiate; să nu permită accesul persoanelor a căror temperatură corporală, măsurată la intrarea în incintă, depășește 37,3°C; să asigure dezinfectarea suprafețelor expuse și evitarea aglomerării de persoane, în special în zonele caselor de marcat/ghișeelor. Pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2 sunt interzise organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, concerte sau orice alte întruniri în spații deschise, precum și de activități culturale, științifice, artistice, sportive, de divertisment, jocuri de noroc, activități de fitness, activități în piscine și de tratament balnear desfășurate în spații închise. Este suspendată temporar activitatea de servire şi consum al produselor în spațiile comune de servire a mesei din interiorul restaurantelor, hotelurilor, motelurilor, pensiunilor, cafenelelor sau altor localuri publice, cât și la terasele din exteriorul acestor locații. Sunt exceptate de la prevederile de mai sus activitățile de preparare a hranei, cât și de comercializare a produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice, care nu presupun rămânerea clienților în spațiile destinate acestui scop, precum cele de tip „drive-in“, „room-service“, livrare la client, ,,take-away” etc. Se menține posibilitatea angajatorilor de a dispune măsura de izolare preventivă la locul de muncă sau în zone special dedicate în care nu au acces persoane din exterior, pentru personalul care ocupă funcții esențiale pentru asigurarea funcționării activităților de bază.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here