Sonde GPS au fost montate în aceste zile pe toate utilajele aparținând carierelor miniere din cadrul Complexului Energetic Oltenia. Noile dispozitive verifică prin satelit consumul de combustibil de pe aceste tractoare, remorchere, rabe și jeepuri, pentru a se împiedica furtul de carburant de pe aceste mașini. Interesant este că sondele de verificare a consumului au ajuns să fie montate inclusiv pe utilajele defecte și pe cele care au cauciucurile prinse în plăcuțe cu șuruburi, în urma unor explozii pe anvelope. Practic, aceste mașini nu au cauciucuri de schimb, dar au sonde de 1500 de lei, cu un abonament lunar de 5 euro pentru fiecare dispozitiv. CEO are mii de astfel de utilaje, unele în funcțiune altele defecte, pe toate montându-se aceste sonde care consumă însă ceva bani. Numeroși salariați, dar și lideri de sindicat ai CEO consideră că aceste investiții sunt păguboase pentru companie, conducerea societății preferând să investească în aceste mijloace de monitorizare, în loc să doteze utilajele în cauză cu piese de schimb ori cu alte accesorii absolut necesare în procesul de producție și pentru securitatea salariaților.
Pe informațiile potrivit cărora în Complexul Energetic Oltenia se fură masiv combustibil, asta deși cota de motorină pentru aceste utilaje și mașini este între 3-9 litri de funcționare pentru opt ore de program, conducerea companiei a decis recent să stopeze fenomenul infracțional. Reprezentanții CEO nu au întărit însă paza obiectivelor nici nu au mărit controalele în sectoarele unde s-au sesizat asfel de activități făcute în paguba unităților, ci au preferat o variată mult mai comodă. Mai exact s-au adresat unei firme specializate în dispozitive de monitorizare a consumului pe aceste utilaje, procedura realizându-se prin sistem GPS, și au încheiat un contract cu aceasta. După metoda clasică acest contract nu a fost făcut public, nici în ceea ce privește firma stabilită, modalitățile de selecție a acesteia ori prețul sondelor în cauză, asta deși ministrul Energiei a avertizat societățile cu pierderi să fie atente la cheltuielile inutile și să dea dovadă de transparență în astfel de situații.
Sondele, aduse în portbagaj
Și astfel, în ultimele zile, pe la carierele din Motru au apărut câțiva reprezentanți ai firmei care montează sondele în cauză pe mașinile unităților miniere. Respectivii vin modest cu autoturisme nemarcate cu numele firmei unde prestează și se apucă de treabă. Iau la rând orice roți în unitățile respective, din exces de zel, plătit însă de CEO, pun noile sisteme performante și pe rablele companiei.
Tractoarele, rabele și alte mașini care au sute de mii de kilometri la bord, fără cauciucuri, uzate la maxim care abia mai pot fi pornite la cheie, din CEO, au ajuns astfel să fie echipate cu noile dispozitive monitorizate prin satelit, noile dotări depășind câteodată și valoarea de inventar al autovehiculului în cauză.
Se vehiculează că fiecare dispozitiv ar costa 1500 de lei la care se adaugă un abonament de 5 euro pe lună. Șoferii mașinilor în cauză chiar și-au dat coate în aceste zile când au văzut cu se ocupă CEO, în intenția de a “reduce” costurile.
Firmă căpușă cu GPS
“Îmi pun un serios semn de întrebare când văd ce cheltuieli inutile se fac în CE Oltenia, unitate care laudă cu mii de disponibilizări. Mă întreb câți oameni ar putea fi salvați de la disponibilizări dacă nu s-ar fi încheiat astfel de contracte inutile. Se fac investiții pentru a stopa un fenomen infracțional care este greu de păstrat în noile condiții în care lucrătorii care prestează pe aceste utilaje primesc cantități infime de combustibil pentru aceste mașini. De multe ori, numeroase utilaje rămân nefuncționale din lipsa de carburant, iar lucrătorii fac eforturi mari să le păstreze în funcțiune, făcând ei unele cârpeli care te fac să te minunezi că rablele în cauză se mai mișcă. Șocant este că s-a ajuns să se monteze sondele cu GPS chiar pe utilajele care sunt calate pentru diferite reparații având lipsă roți sau alte piese care le fac funcționabile”, a declarat Nicu Bunoaica, liderul de sindicat de la UMC Lupoaia.
Noile dispozitive din CEO nu se cunoaște dacă sunt, în prezent, funcționale. Cert este că acestea se află puse pe mai toate mașinile companiei utilizate în producție.
Anamaria Stoica
ACEASTA AFACERE ADUCE CEVA PROFIT PENTRU CEI CARE AU INITIAT-O RESPECTIV DADALAU @COMPANY NU PENTRU ,,CEO,, DOAR TREBUIE PUSE SONDE SI LITROMETRE SI PE TIHURI CARE TREBUIESC DUSE LA FIER VECHI DESI FIGUREAZA CASATE, PAI FATA LUI DADALAU ESTE LA SCOALA IN TIMISOARA IAR FIRMA DE LE MONTEAZA ESTE TOT DIN TIMISOARA OARE O SIMPLA COINCIDENTA CE ZICETI
Excelent articol insa fenomenul sustragerii combustibilului exista din cele mai vechi timpuri . Metoda este insa alta , se sustrage combustibilul de la utilajele inchiriate care se imparte intre deservent si seful punctului de lucru acesta fiind care confirma fictiv orele lucrate si toata lumea este multumita . Patronul utilajului se alege cu confirmarea orelor si cu uzura putina la utilaj , deserventul si seful punctului de lucru se aleg cu cateva zeci de litri de motorina gratis saptamanal . CEO ramane cu paguba adica cu plata prestatiei pentru niste utilaje care stau dar sunt confirmate ca ar fi lucrat . Iar uneleutilaje consuma si 80 de litri de motorina pe ora .