Corespondenţă de la Festivalul de Film de la Veneţia – Monica Bârlădeanu, rol de excepţie în Maternity Blues

414

minica si aliceRomânia este prezentă la Festivalul de la Veneţia 2011 datorită Monicăi Bârlădeanu, protagonista lungmetrajului “Maternity Blues” al regizorului italian Fabrizio Cattani. Premiera internaţională a avut loc pe data de 7 septembrie, în secţiunea Controcampo Italiano.

Stabilită în Los Angeles de curând dar deja cu o vastă experienţă în lumea Hollywood-ului (Lost, Nip/Tuck) cunoscută în România dupa apariţia ei în “Moartea domnului Lăzărescu”, iar in Italia după marele succes cu filmul “Francesca”, iat-o pe Monica în faţa mea, la interviul care mi-a fost acordat, într-un timp record, în spaţiul Cinecitta Lounge a hotelului Excelssiour.

Prima impresie

Plăcută şi profesionistă, nu pare afectată de faptul ca am întârziat dar îmi aduce aminte, când eu deviez de la subiect, că de fapt ne-am întâlnit pentru a discuta despre actualul ei film. Inteligentă şi cum trebuie să recunosc, nefăcând parte din actriţele care sunt “numai” fotogenice, ci într-adevăr frumoasă, şi chiar lipsită de vanităţi, după cum am avut ocazia să constat, actriţa mi-a acordat unele dintre puţinele interviuri în exclusivitate.

Despre film

Lungmetrajul tratează un subiect delicat: mame care şi-au ucis copiii, din cauza depresiei post-natale. Filmul prezintă patru femei, internate într-un spital de psihiatrie, care se afla sub monicatratament psihic. Clara (Andrea Osvart), care nu poate accepta că soţul ei şi-a refăcut viaţa cu altcineva, Rina (Chiara Martegiani), o mamă singură, care e convinsă că uciderea copilului ei a fost un act de dragoste, iar Vincenza (Marina Pennafina) care îşi găseşte alinare în credinţa ei. Si Eloisa interpretata de Monica Bârlădeanu, o fostă cântăreaţă, care a fost judecată şi găsită vinovată de uciderea propriului fiu. Monica a fost remarcată de regizor în filmul “Francesca” şi contactată, prin intermediul Andreei Osvart, actriţa care o interpretează pe Clara, care îi este prietenă. Filmarile au avut loc în septembrie şi în octombrie şi au durat două luni, Monica a vizionat documentare care tratează acest fenomen tragic pentru a se pregăti.

Despre personaj şi interpretare

În cazul Eloisei, personajul pe care îl interpretează Monica, nimic nu este clar, după cum mi-a explicat chiar actriţa. Nu numai că nu sunt cunoscute motivele care au dus la această tragedie, dar nu se ştie, cu certitudine, că Eloiza este cea care a comis crima, ea nefiind la locul faptei. Autosugestia este posibilă, dar regizorul ne lasă în nesiguranţă. Cert este că Eloiza a devenit o femeie cinică, rea. E o afurisenie care nu vine din răutate, ci din durere. Durerea poate fi gestionată în diferite feluri: unii o întorc împotriva lor, alţii, ca în cazul Elosiei, o întorc împotriva altora. Faptul că ea se află în detenţie nu e o pedeapsă pentru ea, vina nu a fost încă ispăşita.

Moment magic

În cazul Monicăi, sau mai bine zis al Eloizei, aceasta culpabilitate imensă pe care o poartă cu ea ani la rând, este un scut de protecţie. Momentul în care Eloisa îşi va face apariţia pe scenă şi va cânta este poate chiar punctul culminant al filmului. În acest moment Eloisa se deschide şi îşi arată sufletul îndurerat. Un moment magic nu numai pentru spectator dar şi pentru actor, după cum mi-a confirmat Monica. “Este o prezenţă unică, un moment emoţionant, momentul în care ea cântă, ea lăsând să se vadă în sufletul ei, lăsând să se vadă regretele, remuşcările”, a conchis Monica.

Proiecte de viitor

Monica mi-a povestit, în final, că urmează să colaboreze cu Tudor Giugiu la un nou film cu titlul “Despre oameni şi melci”. Un alt lungmetraj la care se filmează în momentul de faţă este “Diaz”.

Alice Kanterian

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here