Condamnat după ce a accidentat mortal un pieton beat!

809

Verdict al judecătorilor gorjeni în cazul unui șofer care în luna mai 2020, la scurt timp după relaxarea restricțiilor de circulație de la începutul pandemiei de Covid 19, a fost implicat într-un accident mortal produs pe raza municipiului Târgu Jiu, în localitatea componentă Slobozia, pe Calea Severinului.

Mașina acestuia avea circa 80 km/h în momentul producerii impactului, din declarațiile de la dosar reieșind că pietonul accidentat mortal mergea „pe două cărări”. Analizele de laborator au arătat o alcoolemie uriașă, specialiștii stabilind că moartea lui „a fost violentă şi s-a datorat hemoragiei interne, consecinţa unui politraumatism cu ruptură de aortă. Leziunile traumatice constatate s-au putut produce în data de 17.05.2020, în condiţiile unui accidentului rutier, între leziunile traumatice şi deces existând legătură de cauzalitate directă necondiţionată, victima având în sânge o concentraţie de 2,61 g ‰ alcool etilic”.
Instanța a apreciat că și șoferul a avut partea sa de vină în producerea acestei nenorociri, pe lângă viteza cu care circula peste limita legală acesta neavând în funcțiune nici sistemul de iluminat pe faza de drum care, astfel, i-ar fi putut atrage atenția pietonului pentru a se feri. „Starea de pericol a fost creată de către victima care aflat în stare de ebrietate, a pătruns şi a circulat pe partea carosabilă a unui drum public, printr-un loc care nu este destinat traversării sau circulaţiei pietonilor, fără să se asigure că pătrunderea pe partea carosabilă se poate face fără pericol, victima încălcând astfel prevederile art. 72 din O.U.G. 195/2002 actualizată. Victima putea evita producerea accidentului dacă se asigura că pătrunderea pe partea carosabilă se poate face fără pericol, având condiţiile necesare pentru asigurare, sau se deplasa pe acostament, în condiţiile în care nu a intenţionat să traverseze partea carosabilă, sub rezerva că este puţin probabil ca victima să se fi putut asigura corespunzător ori să se deplaseze în limitele acostamentului, având în vedere că se afla în stare de ebrietate. Inculpatul putea evita producerea impactului cu victima dacă circula cu sistemul de iluminat comutat pe faza de drum (în condiţiile în care nu circulau autovehicule din sens opus, aşa cum a susţinut inculpatul), atât la viteza maximă cât şi la viteza cu care a circulat în fazele premergătoare producerii accidentului, sau adapta viteza la condiţiile de vizibilitate şi trafic, în condiţiile în care a circulat cu sistemul de iluminat pe faza de întâlnire”, a reținut instanța. Verdictul dat de judecători nu îl trimite în spatele gratiilor pe șoferul care și-a recunoscut faptele și a pledat vinovat pentru cele întâmplate. Bărbatul a primit 1,6 ani de închisoare cu un termen de supraveghere de 2 ani, timp în care trebuie să presteze și 60 de zile de muncă în folosul comunității. Prin aceeași sentință, rudele bărbatului decedat au primit daune morale cuprinse între 10.000 și 15.000 de euro, precum și daune materiale de câte 3003 euro, reprezentând cheltuieli de înmormântare. Banii ar urma să fie plătiți de lichidatorul judiciar al falimentarei City Insurance SA, verdictul instanței nefiind unul definitiv.
Gelu Ionescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here