CJ Gorj a dat startul proiectului “Calitate în administraţia publică locală”

314

cj2 facuta de mineConducerea Consiliului Judeţean (CJ) Gorj a declarat ieri deschis proiectul pe fonduri europene intitulat „Calitate în administraţia publică locală”. Cu o implementare pe o perioadă de 12 luni, proiectul se adresează primăriilor din judeţ în vederea ajutorării acestora pentru îmbunătăţirea serviciilor oferite.

Valoarea totală a proiectului este de 429.000 de lei, din care 98% adică 420.420 de lei reprezintă fonduri nerambursabile din Fondul Social European, iar 2% (8.580 de lei) este contribuţia CJ Gorj. Obiectivele generale ale proiectului sunt îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei serviciilor furnizate de către administraţia publică locală, dar si consolidarea capacităţii administrative în ceea ce priveşte managementul calităţii în vederea îmbunătăţirii promptitudinii furnizării serviciilor.

cj1 facuta de mine22“Vrem ca acest proiect să aibă priză la primării. De fiecare dată ne poticnim atunci când este nevoie de finanţare. Acum, o bună parte dintre proiecte sunt cu sume europene nerambursabile. Vrem o deschidere a autorităţilor locale de a realiza astfel de proiecte de la prioritizare şi până la implementare. În cazul implementării, se ridică problema realizării indicatorilor tehnici. Şi când ajungem la acest capitol realizăm că nu avem oameni în primării care să aibă pregătirea necesară pentru o strategie locală”, a declarat Ion Călinoiu, preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, în faţa reprezentanţilor câtorva primării din judeţ.

Beneficiari la o scară largă

“Calitate în administraţia publică locală” are ca obiective bine definite obţinerea certificării calităţii sistemului de management conform ISO 9001 pentru minim trei unităţi subordonate CJ Gorj, constituirea la nivel judeţean a unei unităţi de implementare a politicii în domeniul calităţii, şi implementarea “Cadrului comun de autoevaluare” la nouă unităţi subordonate CJ şi la minim două zeci de primării din judeţ. “Bătălia pentru cele minim douăzeci de autorităţi publice locale trebuie să reprezinte o răspundere a solicitărilor pe care le impune Ghidul de finanţare până la terminarea implementării proiectului”, a precizat Călinoiu.

Beneficiarii acestui proiect sunt nouă unităţi subordonate CJ Gorj, 100 de persoane angajate în unităţile subordonate vor beneficia de instruire cu privire la cerinţele standardului ISO 9001, 12 persoane angajate ale instituţiilor ce vor obţine certificarea vor beneficia de formare în domeniul auditului intern al sistemului de management al calităţii. De asemenea, de instruirea în implementarea Cadrului Comun de Autoevaluare vor beneficia zece persoane din CJ sau Prefectură, cele nouă instituţii subordonate CJ şi cele minim 20 de primării vor avea parte de consultanţă pentru Cadrul Comun de Autoevaluare, iar 110 persoane vor parcurge secţiuni de dezvoltare durabilă şi egalitate de şanse integrate în tematica de instruire. “Trebuie să avem parte de realizări la nivelul administraţiei publice locale, astfel ca cei care lucrează în primării să fie oameni deschişi şi să reacţioneze la ce se întâmplă în teritoriu. Doar prin aceste programe putem creşte calitatea administraţiilor publice locale. Proiectele îşi îndeplinesc scopul dacă ne solidarizăm, iar, uneori, acestea trebuie să intre în dezbatere şi la nivelul cetăţenilor din întreaga localitate, dar şi la nivelul salariaţilor din primării”, a mai spus preşedintele CJ Gorj, Ion Călinoiu.

Izabella Molnar

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here