Capcanele dietei în anotimpul călduros

159

dieta varaS-ar putea spune că vara este anotimpul cel mai potrivit pentru silueta ta. Nu numai pentru că te-ai străduit până acum să elimini kilogramele suplimentare şi să combaţi, pe cât posibil, celulita. Principalul motiv este că, în această perioadă, nu-ţi va fi (teoretic) prea dificil să te menţii, consumând cât mai multe din alimentele specifice: salate, fructe şi legume.
Da, spuneam „teoretic”. Dar când este vorba să transpunem acest lucru în practică, s-ar putea să constatăm că lucrurile se complică. Nu pentru că ne-ar lipsi voinţa, ci pentru că, din neştiinţă, putem ajunge în situaţia de a acumula calorii, în timp ce noi suntem perfect liniştite şi convinse că mâncăm sănătos şi cu un aport caloric foarte redus… Nu este cazul să intri în panică, dar trebuie să fii atentă.

Unele dintre mâncărurile pe care le consumi frecvent în timpul verii pot fi mai dăunătoare pentru siluetă decât îţi imaginezi. Iată care sunt cele mai importante aspecte la care trebuie să fii atentă, dacă vrei să nu se „aleagă praful” de tot efortul pe care l-ai depus în decursul anului pentru a fi în formă.

Atenţie la salate!
Ce ar fi o zi de vară fără o salată rece de cartofi? În definitiv, nu faci nimic rău: cartoful este o legumă, nu? Da, până aici ai dreptate, dar… există un „dar”. În primul rând, cartofii sunt foarte bogaţi în carbohidraţi şi, dacă la aceşti compuşi se adaugă şi dressing-ul pe bază de maioneză, putem spune că tacâmul este complet. De aceea, dacă ţii neapărat să mănânci o asemenea salată, evită maioneza şi orientează-te spre cele pe bază de iaurt. De asemenea, reţine că salatele cele mai bune sunt cele pe care le prepari acasă.
Băuturile „de sezon”
Ai ghicit: mă refer, preponderent, la cocktail-urile viu colorate şi extrem de apetisante. Indiferent că sunt alcoolice sau nu, sunt foarte puţine şanse să le rezişti. Cum ai putea să rezişti ispitei? Poate dacă îţi voi spune că o asemenea băutură conţine, în medie, 200 de calorii, vei avea ceva reţineri când ţi se va face poftă să bei aşa ceva. Cocktail-urile non-alcoolice au fost „estimate” la aproximativ 140 de calorii pentru un pahar de dimensiune medie. De fapt, după cum îţi vei da seama tu însăţi, şi nu după multă vreme, aceste băuturi nu îţi aduc niciun beneficiu în ceea ce priveşte potolirea setei. Ba din contră: la scurt timp după consumarea lor, vei avea senzaţia că „îţi arde gâtul”. Este momentul să recurgi la o limonadă cu lămâie verde sau, pur şi simplu, la un pahar cu apă minerală. Cu siguranţă, aceste băuturi îţi vor face mult mai bine.
Hamburgeri şi „hot dogs”
Măcar în privinţa lor, ştii singură care sunt pericolele şi de ce este riscant să mănânci prea des astfel de produse. Nu e mai puţin adevărat însă că sunt foarte la îndemână, mai ales în concedii. Este de înţeles, însă, nu înseamnă că ar trebui să-ţi dinamitezi silueta cu astfel de „bombe calorice”. Axează-te pe salate de crudităţi, cu ulei de măsline. Îţi vei fi foarte recunoscătoare ţie însăţi, în viitorul apropiat.
Izabella MOLNAR

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here