Taximetre de 7 miliarde! – Bolizii cu şofer ai SNLO, închiriaţi de la aceeaşi firmă

304

boliziLicitaţia prin care Societatea Naţională a Lignitului Oltenia(SNLO) îşi arăta disponibilitatea de a închiria 25 de autoturisme de oraş şi teren cu şofer pentru şefii carierelor din subordine s-a desfăşurat vineri într-o relaxare totală. Asta deoarece o singură societate şi-a arătat disponibilitatea de a pune la dispoziţia SNLO bolizii solicitaţi, în acest caz fiind vorba de firma afaceristului Nicolae Sarcină.

Deocamdată nu s-a declarat câştigătorul, reprezentanţii SNLO urmând să inspecteze parcul auto al unicului ofertant prezent la licitaţie, să evalueze documentele şi abia apoi să anunţe dacă firma a obţinut sau nu contractul în valoare de 6 miliarde şi jumătate de lei vechi, fără TVA. Anul trecut pentru aceeaşi licitaţie se băteau 10 firme.

În timp ce vineri directorul general al SNLO, Daniel Burlan, participa la lansarea strategiei regionale de dezvoltare a lui Marin Condescu, SOS Oltenia, la sediul societăţii, în cadrul Direcţiei Economice, se deschideau plicurile pentru licitaţia privind închirierea celor 25 de maşini cu şofer pentru şefii carierelor din subordinea unităţii miniere. Deşi licitaţia părea interesantă, suma pusă la bătaie fiind de 6 miliarde şi jumătate de lei vechi fără TVA, totuşi la aceasta nu s-a depus decât o ofertă, venită din partea a două firme asociate care îi aparţin lui Nicolae Sarcină. De altfel, aceleaşi două firme asociate au obţinut şi anul trecut contractul privind închirierea bolizilor de oraş şi teren, pentru zonele Rovinari-Motru-Mehedinţi, asta după ce licitaţia s-a reluat.

Inspecţie la parcul auto

După deschiderea plicului nu s-a şi declarat câştigătorul deşi a existat numai o ofertă. S-a analizat oferta iar acum urmează ca specialiştii SNLO să verifice dacă maşinile firmei, ce vor fi închiriate de la unicul ofertant, sunt întocmai cu cerinţele unităţii. Maşinile, 25 la număr, trebuie să fie repartizate astfel: pentru sediul SNLO o singură maşină de oraş cu şofer; pentru Exploatarea de Carieră(EC) Roşia s-au solicitat 4 maşini, 2 de teren fără şofer şi două de oraş cu şofer; pentru EC Roşiuţa s-au solicitat 3 maşini, una de oraş cu şofer şi alte două de teren fără şofer; pentru EC Lupoaia s-au solicitat tot trei maşini pe formula de la EC Roşiuţa; pentru ECFU Motru s-au solicitat 4 maşini, 2 de oraş cu şofer şi 2 de teren fără şofer; Baza de Aprovizionare Rovinari a cerut o maşină de oraş cu şofer; EC Husnicioara a cerut 3 maşini, una de oraş cu şofer şi alte două de teren fără şofer, EC Peşteana a solicitat tot 3 maşini la fel ca şi Mina Motru. Maşinile ce vor fi închiriate trebuie să fie dotate cu climă pentru deplasările vara în carieră, să aibă un aspect estetic corespunzător, interiorul în stare generală bună, scaune cu tetiere, tapiserie fără rupturi sau deşirături, iar vechimea bolidului nu trebuie să fie mai mare de 6 ani.

Licitaţie fără cântec

Deşi anul trecut licitaţia privind taximetrele pentru directorimea SNLO a fost una cu cântec, de data aceasta lumea s-a obişnuit cu închirierile costisitoare. Nimeni nu s-a mai legat de disponibilizările făcute de societate, de sumele mari date pentru aceste închirieri şi de comoditatea şefilor din SNLO. Trebuie să menţionăm doar că, anul acesta, suma pentru închirieri s-a redus la jumătate, în 2011 punându-se iniţial la bătaie pentru închirieri 15 miliarde de lei vechi, deşi se cereau, tot atunci, 42 de maşini. Atunci licitaţia s-a reluat în februarie numărul maşinilor scăzând la 23, iar suma înjumătăţindu-se.

Anamaria Stoica

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here