Marian Marinescu: Am întrebat oficial Comisia de ce blochează modificarea Pachetului Mobilitate

1148

La 7 aprilie 2020, Consiliul a adoptat Pachetul mobilitate, o reformă care are drept scop îmbunătățirea condițiilor de muncă ale conducătorilor auto, introducerea unor norme speciale privind detașarea conducătorilor auto din sectorul transportului internațional și o actualizare a dispozițiilor privind accesul la piața transportului rutier de mărfuri.
În contextul Pactului ecologic și a pachetului „Fit for 55”, ambele adoptate de Parlamentul European și care propun ținte de reducere a emisiilor de CO2 cu 55% până în anul 2035 și neutralitate climatică până în 2050, prevederile din Pachetul Mobilitate trebuie să se alinieze și ele acestor obiective. Eurodeputatul liberal Marinescu consideră însă că: „Pachetul mobilitate a introdus câteva măsuri extrem de controversate care sunt de fapt măsuri protecționiste ce vor aduce mari prejudicii industriei. Și nu este doar opinia mea. Una dintre acestea este obligativitatea întoarcerii camionului la bază, la sediul unde este înregistrată societatea, cel puțin o dată la opt săptămâni. Deși nu se spune direct, acest pachet protejează Europa de Vest și Centrală. Această prevedere a fost propusă de un deputat socialist german, fost membru de sindicat înainte de a fi deputat. La vremea respectivă, Comisia Europeană a protestat împotriva acordului obținut între Consiliu și Parlament, iar eu și mulți alții am votat împotrivă, însă nu am reușit să avem o majoritate pentru a ne impune.” Întrebat dacă lucrurile se mai pot schimba, coordonatorul grupului PPE pentru politica europeană de transport crede că da, cu condiția ca oficialii din Comisie să țină cont de studiul de impact privitor la Pachetul Mobilitate. „Imediat după acordul dintre Consiliu și Parlament, Comisia s-a angajat să comande un studiu de impact și că dacă rezultatele acelui studiu vor arăta că această prevedere cu întoarcerea camionului acasă va avea drept consecință creșterea emisiilor, va propune o modificare a regulamentului. Studiul a fost publicat și arată foarte clar că se vor produce milioane de tone de CO2 în plus. Ulterior, Direcția Generală de transport din Comisie a făcut propunerea de eliminarea a acestei prevederi de întoarcere acasă a camionului.
Propunerea a stat câteva luni bune la biroul vicepreședintelui Frans Timmermans, iar acum propunerea stă blocată la cabinetul președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen. În aceste condiții, am cerut oficial, printr-o întrebare scrisă, Comisiei Europene să explice public de ce blochează propunerea de eliminare a prevederilor controversate și protecționiste din Pachetul Mobilitate. Sper să am un răspuns cât mai repede și să demarăm modificarea Pachetului Mobilitate”, a declarat Marian-Jean Marinescu, membru al grupului PPE în Parlamentul European. PPE are cel mai mare și mai vechi grup politic din Parlamentul European, având rădăcini care pornesc de la părinții fondatori ai Uniunii Europene. Grup politic de centru-dreapta, PPE este devotat creării unei Europe mai puternice, construită pe baza nevoilor cetățenilor săi.
M.P.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here