Cărţile de muncă, în mâna titularilor din iunie

437

carnet de muncaAngajatorii gorjeni care păstrează şi completează carnetele de muncă trebuie să le elibereze titularilor, eşalonat, până la mijlocul acestui an, respectiv până la data de 30 iunie 2011, pe bază de proces verbal de predare-primire. Tot până la aceeaşi dată vor fi eliberate şi carnetele de muncă deţinute de Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Gorj.

Potrivit lui George Romanescu, inspectorul şef al ITM Gorj, angajatorii trebuie să completeze carnetele de muncă la zi, cu datele aferente, până la 31 decembrie 2010 „Carnetele de muncă păstrate şi completate de către angajatorii care au primit aprobare în acest sens din partea noastră, vor fi prezentate la sediul inspectoratului până la data de 31 martie 2011, în vederea certificării şi contrasemnării pentru legalitatea înscrierilor efectuate. Începând cu data de 31 ianuarie 2011, ITM Gorj nu va mai presta servicii de înregistrare a documentelor cu privire la executarea şi încetarea raporturilor de muncă (acte adiţionale, state de plată, decizii încetare activitate)”, a declarat Romanescu.

Acesta a precizat că până la 25 ianuarie, angajatorii din Gorj trebuie să depună la ITM toate dovezile de calcul aferente lunii decembrie 2010, precum şi plata comisionului şi alte declaraţii aferente, chiar dacă prevederile HG nr.161/2006 privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor rămân în vigoare.

REVISAL, unic sistem la ITM Gorj din 2007

itmPotrivit reprezentantului ITM Gorj, începând cu data de 1 ianuarie 2011 se abrogă dispoziţiile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de muncă, iar vechimea în muncă stabilită până la data de 31 decembrie 2010 se probează cu carnetul de muncă, urmând ca din această lună toate contractele şi actele adiţionale ale unui angajat să fie depuse doar în sistem electronic.

Evidenţa privitoare la munca depusă cu forme legale nu mai este ţinută prin intermediul carnetelor de muncă, ci obligatoriu în mod informatizat, respectiv cu ajutorul REVISAL, adică Registrul Electronic de Evidenţă al Salariaţilor. Acesta poate fi accesat de angajator cu ajutorul unei parole, atunci când se va dori să se facă o angajare sau să încheie raporturile de muncă ale unui angajat. „Noi am implementat REVISAL încă din anul 2007 şi îl folosim cu succes. Vor fi mici schimbări, deoarece până acum se efectuau modificări atât în carnetele de muncă, dar şi în registrul REVISAL. Începând cu noul an, cărţile de muncă, cel mai probabil vor fi înapoiate angajaţilor şi singurul pe care se va pune baza va fi REVISALUL”, a declarat o angajată din cadrul Biroului de Informatică al Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Gorj.

Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here