Zeci de operatori economici, sancţionaţi de CJPC Gorj în iunie

337

Ultimul raport al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj arată că în cursul lunii iunie au fost efectuate 153 de controale, soldate cu sancţionarea a circa 100 de operatori economici. Valoarea totală a amenzilor aplicate se ridică la suma de 70.450 lei.

Pe parcursul lunii iunie 2013, activitatea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Gorj s-a concretizat prin efectuarea unui număr de 153 acţiuni de control ce au avut ca scop verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor în cadrul activităţilor de comercializare a produselor şi de prestare a serviciilor. Controalele comisarilor CJPC Gorj au vizat: comercializarea, conformitatea, modul de etichetare, prezentare şi publicitate a suplimentelor alimentare; comercializarea produselor şi prestarea serviciilor în cadrul târgurilor şi bâlciurilor sau a evenimentelor organizate cu ocazia sărbătoririi zilelor oraşelor; marcarea metalelor preţioase; prestarea serviciilor în incinta ştrandurilor, bazinelor de înot; comercializarea alimentelor şi prestarea serviciilor de alimentaţie publică în incinta ştrandurilor; respectarea cerinţelor de proiectare ecologică la maşinile de spălat rufe şi vase de uz casnic; comercializarea produselor alimentare şi nealimentare vrac. În anumite segmente de activitate, acţiunile de control au fost realizate în colaborare cu alte instituţii cu atribuţii de control, respectiv IPJ Gorj, DSVSA Gorj sau reprezentanţi ai Direcţiei de metale preţioase din cadrul ANPC. Pe parcursul acestor controale, comisarii CJPC Gorj au aplicat amenzi în valoare totală de peste 70.000 lei. „Urmarea verificărilor efectuate, un număr de 101 operatori economici au fost sancţionaţi contravenţional, valoarea totală a amenzilor aplicate fiind de 70.450 lei. Abaterile constatate au fost: nerespectarea condiţiilor în cadrul termenului de garanţie; neafişarea denumirii operatorului economic la locul de desfăşurare a activităţii; comercializarea produselor fără afişarea datei durabilităţii minimale; informarea incompletă a consumatorilor asupra caracteristicilor produselor sau asupra numelui şi adresei producătorului; lipsa traducerii în limba română a informaţiilor cu privire la utilizarea produselor; neafişarea preţurilor şi tarifelor într-un mod vizibil şi lizibil pentru consumatori; neafişarea, la loc vizibil, de indicatoare prin care consumatorii să fie avertizaţi că în spaţiul public este interzis fumatul”, se arată într-un comunicat de presă al CJPC Gorj.

16 reclamaţii, soluţionate de comisarii CJPC Gorj
Reprezentanţii CJPC Gorj au mai anunţat că în cursul lunii iunie au fost înregistrate şi soluţionate un număr de 16 sesizări din partea consumatorilor, petiţii care sesizau aspecte din activitatea operatorilor economici sau reclamau produse cu deficienţe sau servicii prestate necorespunzător. Aspectele reclamate au privit: articole de mobilier, ceasuri, telefoane mobile defecte în cadrul termenului de garanţie, nerespectarea rezervărilor de călătorie, uşi, produse comandate pe internet, contracte de telefonie mobilă, nerespectarea obligaţiilor asumate prin contractul de prestare servicii, servicii financiare. După ce au cercetat aceste reclamaţii, comisarii CJPC Gorj au dispus măsuri de înlocuire a produselor în valoare de 1040 lei şi reparaţii fără costuri pentru produsele constatate cu deficienţe.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here