Deputatul Elvira Șarapatin nu susține creșterea punctelor de amendă pentru șoferii care consumă alcool

508

Într-o declarație politică, deputatul de Gorj Elvira Șarapatin a susținut că nu este de acord cu creșterea punctelor de amendă pentru șoferii care consumă alcool. Parlamentarul social-democrat consideră că, cel mai indicat este să se introducă măsuri graduale privind perioada de suspendare a carnetului de conducere pentru şoferii depistaţi că au consumat alcool înainte de a se urca la volan, decât creşterea cuantumului punctelor de amendă.

Declarația politică a deputatului de Gorj s-a intitulat: “Creşterea perioadei de suspendare a carnetului de conducere auto pentru şoferii care au fost sancţionaţi pentru consumul de alcool la volan şi care au recidivat”. Potrivit social-democratei, în România, procentajul deceselor din accidente de circulaţie, produse ca urmare a consumului de alcool, este de 17,6%, ceea ce plasează ţara noastră pe locul 29, dintr-un total de 168 de state care au făcut publice astfel de statistici. În Europa, România ocupă locul 9, în ceea ce priveşte acest indicator. Mai mult, “conform raportului anual al Uniunii Europene privind siguranţa rutieră pe drumurile din statele europene, prezentat la Bruxelles în luna martie 2015, România ocupa locul doi din Uniunea Europeană, cu 94 de persoane care îşi pierd viaţa într-un accident rutier la un milion de locuitori, una din cauzele principale privind această statistică negativă fiind consumul de alcool la volan”, a mai spus Elvira Șarapatin. Datele publicate de Ministerul Afacerilor Interne, enunțate și de parlamentarul de Gorj, arată, de asemenea, că între anii 2010-2014 au avut loc 12.200 de accidente rutiere cauzate de consumul de alcool la volan, care s-au soldat cu decesul a 631 de persoane. În ceea ce priveşte numărul de conducători auto care au fost sancţionaţi de cel puţin două ori pentru consum de băuturi alcoolice şi au produs ulterior accidente de circulaţie soldate cu victime, de asemenea, se înregistrează o creştere, de la 1.100 de persoane, în 2010, la 1.550, în 2014.

Ținta UE: Zero decese
“În acelaşi timp, datele publicate de Consiliul Superior al Magistraturii constată o creştere permanentă a dosarelor aflate pe rolul instanţelor deschise pentru şoferi depistaţi la volan cu îmbibaţie de alcool. Uniunea Europeană are în vedere înjumătăţirea deceselor provocate de accidentele auto, până în 2020; de la 30.300 de vieţi pierdute în 2011, la doar 15.500, în 2020. Aceasta este ţinta pe care Uniunea Europeană o are în vedere pentru finalul acestui deceniu. Mai mult, Europa vrea să se apropie cât mai mult de zero decese în accidente rutiere, până în 2050. Conform statisticilor Poliţiei Rutiere din România, trei sferturi dintre şoferii români nu-şi plătesc amenzile. În Franţa, se colectează 93% dintre amenzile acordate şoferilor care încalcă legea, iar acest lucru aduce 580 de milioane euro pe an la bugetul de stat. În România, procentul este de doar 26%”, a mai susținut Șarapatin în cadrul declarației sale politice. “Având în vedere toate aspectele prezentate cu privire la această problemă, consider că cel mai indicat este să se introducă măsuri graduale privind perioada de suspendare a carnetului de conducere pentru şoferii depistaţi că au consumat alcool înainte de a se urca la volan, decât creşterea cuantumului punctelor de amendă. În urma modificării Ordonanţei de urgenţă nr. 195 din 12 decembrie 2002 privind circulaţia pe drumurile publice, prin creşterea graduală a perioadei de suspendare a permisului de conducere pentru şoferii care au fost surprinşi în mod repetat că au consumat alcool la volan, se va reduce numărul de accidente provocate de aceştia. În acelaşi timp, prin introducerea acestor măsuri se va genera o presiune socială de autoeducare a celor care obişnuiesc să conducă sub influenţa băuturilor alcoolice”, a completat deputatul.

Inițiativă legislativă pentru reducerea decedaților și a accidentaților
Elvira Șarapatin le-a solicitat deputaților să susţină iniţiativa legislativă pe care o va propune, cu privire la introducerea unor reglementări mai stricte pentru conducătorii auto care consumă alcool înainte de a se urca la volan, “astfel încât să se reducă numărul de persoane decedate şi al celor răniţi grav”.
A.STOICA

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.