Trec zilele, trec și nu apare vreun semn că președintele României, Klaus Werner Iohannis, și-ar modifica poziția față de Raportul ministrului Justiției, Tudorel Toader, privind activitatea defectuoasă a managementului Șefei DNA, Laura Codruța Kovesi. Ba chiar, între timp, Excelența Sa Ambasadorul Statelor Unite ale Americii la București, Hans G. Klemm, a exprimat aceeași poziție cu a președintelui României.
Toată lumea care mai are cât de cât o fărâmă de speranță în aplicarea legii și în activitatea abuzivei Direcții Naționale Anticorupție mai trebuie să aștepte o intervenție a Curții Constituționale a României. Care ar fi obligatorie pentru toată lumea, deși de multe ori Laura Codruța Kovesi n-a ținut seama de Constituție.
DEMITEREA, LA SFÂNTUL AȘTEAPTĂ? Ar mai fi de semnalat că Legea nr. 3003, din 2004, nu-i fixează un termen, o dată limită până la care președintele României, Klaus Werner Iohannis, ar fi dator să aplice legea fundamentală și s-o demită pe Laura Codruța Kovesi în urma Raportului devastator al ministrului Justiției, Tudorel Toader.
Votul consultativ al CSM, Secția procurori, îi dă puțină apă la moară președintelui României. Mi-a mers la inimă declarația judecătorului CSM, Gabriela Baltag, care fiind chestionată pe tema cum ar fi votat dacă votul ar fi fost în plenul CSM a zis: “Aș fi votat, probabil, pentru revocarea Codruței Kovesi. Am urmărit argumentele și am citit raportul”.
PREȘEDINȚII CELOR DOUĂ CAMERE S-AU SUCIT. Președintele Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, și președintele Camerei Deputaților, Liviu Dragnea, s-au răsucit. Adică, s-au răzgândit și au retras din circuitul legislativ proiectul pentru reglementarea statutului juridic al Casei Regale. Călin Popescu-Tăriceanu și Liviu Dragnea au cerut, ieri, retragerea din circuitul legislativ al proiectului pentru reglementarea statutului juridic al casei Regale, proiect pe care l-au inițiat. Solicitarea a fost înaintată Biroului Permanent al Senatului, luni.
“În temeiul art. 97, alin. 1 din Regulamentul Senatului, solicităm retragerea propunerii legislative pentru reglementarea statutului juridic al Casei Regale a României, în calitate de inițiatori”, este textul solicitării.
Inițiativa legislativă pentru reglementarea statutului juridic al Casei Regale a României a fost depusă la Senat, pe 8 noiembrie anul trecut.
Ca și cum n-ar fi avut de lucru nici Senatul și nici Camera Deputaților, ulterior plenul Senatului a aprobat solicitarea lui Călin Popescu-Tăriceanu în calitate de inițiator, pentru procedura de urgență în vederea dezbaterii și adoptării propunerii legislative referitoare la reglementarea statutului juridic al casei Regale a României.
Propunerea legislativă prevede recunoașterea Casei regale ca personalitate juridică de drept privat și acordarea statutului de utilitate publică. În plus, legea propunea recunoașterea poziției de Șef al casei Regale a României, ca poziție onorifică asimilată protocolar cu aceea a unui fost șef de stat, și cuprinde o serie de prevederi care vor desfășurarea optimă a activităților și funcțiilor de reprezentare a acesteia. Palatul Elisabeta, în prezent la RAPPS, ar fi fost dat gratuit în folosință Casei Regale pe 49 de ani, iar de la buget ar fi fost remunerați 20 de angajați.
JURIȘTII LE-AU DESCHIS OCHII! Nu-mi dau seama de ce comisiile juridice ale Senatului și ale Camerei Deputaților nu au fost consultate înaintea depunerii proiectului de lege cu Casa Regală. Care Casă Regală, conform Constituției, nu există! S-au căznit juriștii din cele două camere ale Parlamentului și n-au reușit să dovedească legalitatea sau constituționalitatea proiectului de lege acum retras!
ION PREDOȘANU
P.S. Chiar din insuccese, fie ele și parțiale sau pentru moment, societatea și lumea justiției ar fi bine să iasă întărite, nu dezbinate.(Ion Predoșanu)