![Plastotherm](http://www.gorjeanul.ro/_vechi/images/stories/articole/2009_09_14/Plastotherm.jpg)
Jucătorii din industrie se aşteaptă ca procentul să crească la 25-30% la începutul anului viitor.
„În prima parte a anului, aproximativ 10% din producătorii de ferestre şi-au suspendat activităţile temporar sau au ales să închidă definitiv afacerea din cauza sistării proiectelor din construcţii şi a lipsei de lichidităţi. Ne aşteptam ca acest procent să urce până la 25-35% la începutul anului viitor”, a declarat Aurel Vlaicu, directorul general al Gealan România, producătorul care deţine cea mai mare cotă din piaţa locală.
Profilele albe şi-au scăzut ponderea în afaceri
În ciuda scăderilor înregistrate de piaţa termopanelor, oficialul Gealan spera la o menţinere a afacerilor de anul trecut, respectiv de circa 71 mil. euro.
Potrivit lui Aurel Vlaicu, anul acesta s-a constatat o schimbare în preferinţele consumatorilor, fapt ce s-a observat şi în modificarea vânzărilor pe categorii de produse.
„Dacă anul trecut, 70% din totalul vânzărilor au reprezentat profilele din PVC alb, în 2009 consumatorii nu se feresc să aleagă şi alte tipuri de produse, cum ar fi cele colorate – decor lemn, acrylcolor şi texturi diferite pentru faţadă şi interior. Aşadar, în 2009 vânzările de profile albe şi colorate au înregistrat o pondere de 50% fiecare din totalul afacerilor”, a explicat directorul general al Gealan.
Principalii concurenţi locali ai Gealan sunt Rehau, Veka sau grupul Profine.
Piaţa de tâmplărie termoizolantă a avut, în anul 2008, valoarea de aproximativ 850 milioane de euro, cu 17% mai mică decât în anul precedent, când s-a ridicat la un miliard de euro.
C.R.